1.Criterii curriculare
Denumirea programului: Asigurarea calităţii în educaţie. Documentele profesorului
Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională
Public – ţintă vizat: personal didactic din învăţământul preuniversitar cadre didactice
Justificarea ofertei:
Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru orice instituţie, organizaţie sau unitate de învăţământ, precum şi pentru angajaţii acesteia. Predarea şi învăţarea de calitate contribuie la dezvoltarea personală a elevilor şi a altor beneficiari de educaţie, la bunăstarea societăţii şi la păstrarea şi ameliorarea mediului. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice .
Durata cursului: 24 ore
Curriculum-ul programului:

    • Competenţe vizate:
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
  • Cunoaşterea dinamicii şi tendinţelor de pe piaţa muncii;
  • Manifestarea unei conduite (auto) reflexive asupra activităţilor didactice / pedagogice proprii;
  • Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
  • Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele beneficiarilor.
    • Planificarea pe stagii/ modele tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii.

4 h

1 h

2,5h

0,5h

2. Autoevaluarea şi inspecţia şcolară. Observarea şi evaluarea lecţiei.

4 h

1 h

2,5 h

0,5 h

3. Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară.

8h

2,5h

4,5 h

1 h

4. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.

6 h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6,5 h

13 h

4,5 h

    • Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activităţii

Formator

(8 ore)

8.00-09.00

1.Contextul legislativ privind asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar. Cadrul Naţional de asigurarea a Calităţii; principiile calităţii.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa

9.00-11.30

Aplicaţii

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Autoevaluarea şi inspecţia şcolară. Observarea şi evaluarea lecţiei.

Curs

13.00-15.30

Aplicaţii

15.30-16.00

Evaluare

(8 ore)

8.00-10.30

3.Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. Dovezi prezentate CEAC din unitatea şcolară.

Curs

Prof. Barbu Liliana

10.30-15.00

Aplicaţii

15.00-16.00

Evaluare

(8 ore)

8.00-10.00

4.Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev.

Curs

Prof. Apostol Doiniţa
Prof. Barbu Liliana

10.00-13.30

Aplicaţii

13.30-14.00

Evaluare

14.00-16.00

Evaluare finală

 

Modalităţi de evaluare:


Evaluare teorie

Evaluare
aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare.
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale:
- două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite);
- un test predictiv;
- un test sumativ cu diferite tipuri de itemi
- o listă a dovezilor care pot fi prezentate CEAC şi care demonstrează calitatea activităţii cadrului didactic.

  • Resurse umane

Formatori implicaţi:

  • prof. Apostol Doinița, prof. gr. I, formator județean
  • prof. Barbu Liliana, prof. gr. I, formator judetean

Certificare: adeverinţă CCD