I. Criterii curriculare:

Tipul programului: abilitare curriculară
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi.
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţământ; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:

  • Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
  • Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
  • Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
  • Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;

Planificarea pe stagii/ module tematice:


Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală

5 h

1 h

3 h

1h

2. Comunicare şi abilităţi sociale

5 h

1 h

3 h

1 h

3. Managementul informaţiilor şi învăţării

4 h

1 h

3 h

-

4. Planificarea carierei

4 h

1 h

3 h

-

5. Calitatea stilului de viaţă

4 h

1 h

3 h

-

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24h

5 h

15 h

4 h

Calendarul programului:


Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formator

I
(5 h)

8 – 9

1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Curs

 

 

Prof. Şandru Valeria

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

II
(5 h)

8 – 9

2. Comunicare şi abilităţi sociale

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

III
(8 h)

8 – 9

3. Managementul informaţiilor şi învăţării
4. Planificarea carierei

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Curs

13 – 16

Aplicaţii

IV
(4 h)

8 – 9

5. Calitatea stilului de viaţă

Curs

9 - 12

Aplicaţii

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare
aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

  • activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;
  • proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.

 

II. Resurse umane:

  • Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD (formator judeţean)

 

Certificare: adeverinţă CCD