I. Criterii curriculare

Tipul programului: formare şi dezvoltare profesională la propunerea Inspectoratului Şcolar
Publicul – ţintă public: profesori si maiştri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din domeniul electrotehnic, electromecanic şi energetic.
Justificarea ofertei:
continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maistrilor instructori de electrotehnică, electromecanică şi energetic prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţelegerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noţiunilor; această pregătire are ca implicaţie directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuniversitar;
• perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei de electrotehnică, electromecanică şi energetică, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiinţific şi metodic.
Durata: 48 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică – 5 ore
2. Strategii didactice inovatoare în electrotehnică, electromecanică şi energetică – 5 ore
3. Metodele de predare – învăţare între tradiţional şi modern – 5 ore
4. Mijloacele de învăţământ şi rolul lor în învăţarea electrotehnicii, electromecanicii şi energeticii – 5 ore
5. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învăţarea electrotehnicii, electromecanicii şi energeticii – 5 ore
6. Activitatea suplimentară pentru elevii dotaţi în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii – 5 ore
7. Activitatea diferenţiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăţi de învăţare – 5 ore
8. Noutate şi actualitate în electrotehnică, electromecanică şi energetică. Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă – 5 ore
9. Evaluare – 8 ore
Curriculum-ul programului
Scopul: abilitarea cadrelor didactice care predau discipline din domeniul electrotehnic, electromecanic şi energetic în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; conceperea, aplicarea si evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la ameliorarea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:

  • să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
  • să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
  • să selecteze metodele optime în vederea formării gândirii critice şi a deprinderilor practice.
  • să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
  • să-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
  • să aprofundeze şi să dezbată probleme prioritare de electrotehnică, electromecanică şi energetică

Activităţi: folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice

  • Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei de electrotehnică, electromecanică şi energetică

Calendarul programului: trimestrul I 2011, trimestrul II 2012.
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

II. Resurse umane:
• prof. Ciobanu Dumitru – prof. gr. I, formator judeţean
• prof. Vlăsceanu Ion – prof. gr. I, formator judeţean – inspector şcolar de specialitate

 

Certificare: adeverinţă CCD