1. Criterii curriculare

Denumirea programului: Tehnici folosite în educaţia plastică

Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preşcolar si primar

Justificarea ofertei

Cursul de faţă îşi propune să ofere cadrelor didactice  informaţii cu privire la modul în care normele didacticii pot fi aplicate la predarea educaţiei artistico-plastice ca obiect de învăţământ. Introducerea în problematica actuală a didacticii disciplinei (definiţia şi obiectul său) va fi secondată de o prezentare detaliată a metodologiei predării-învăţării educaţiei artistico-plastice, accentuându-se necesitatea reconsiderării metodelor clasice şi a utilizării lor în spirit modern, euristic, alături de cele active, recomandate de didactica actuală.

Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului

Competenţe vizate

  • să înţeleagă şi să utilizeze corect limbajul specific pedagogiei în organizarea predării cunoştinţelor de specialitate
  • să cunoască documentele care reglementează predarea-învăţarea educaţiei artistico-plastice în ciclul preprimar si primar
  • să operaţionalizeze corect obiectivele lecţiilor de educaţie artistico-plastică
  • să cunoască principalele metode de predare-învăţare şi modalităţile specifice de a le utiliza în lecţiile de educaţie artistico-plastică
  • formarea deprinderilor copiilor de a găsi singuri informaţii, de a lucra în echipă, de a aplica cunoştinţele în diferite situaţii de viaţă, de a conştientiza stilurile de învăţare pe care le preferă (adică cum învaţă o poezie, o poveste, cum realizează un desen, o construcţie etc., cel mai repede);          

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Introducere: prezentarea problematicii cursului şi a temelor ce urmează a fi analizate; evidenţierea obiectivelor ce trebuie atinse la sfârşitul cursului şi a formei de examinare

2

2

 

 

Rolul şi importanţa educaţiei artistico-plastice la ciclul preşcolar şi primar

Gustul estetic – formă de cunoaștere.

Stilul - sinteză a trăsăturilor estetice dominante

10

3

6

1

Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative

8

4

3

1

Evaluare finală

4

-

-

4

Total

24

9

9

6

Calendarul programului

Ziua

Interval

orăr

Tema

Tip activitate

Formator

1

8.00-10.00

10,00-13,00

 

Prezentarea cursului

Gustul estetic – forma de cunoastere

curs

aplicaţii

 

Vasile Nelu

Dican Gheorghe

2

 9.00-12,00

12,00-18,00

18,00-19,00

Stilul - sinteză a trăsăturilor estetice dominante

Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice de educatie plastica;                       

Activizarea şi interactivitatea elevilor;

curs

aplicaţii

evaluare

Vasile Nelu

Dican Gheorghe

 

3

10,00-12,00

12,00-14,00

14,00-15,00

15,00-19,00

Metodologia educatiei estetice; Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative

Evaluare finală

curs

aplicaţii

evaluare

evaluare

Vasile Nelu

Stefan Natalia

Maria Ohîi

 Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-        frecvenţă

-        activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, interviul,);

portofoliu

2. Resurse umane                                                                   

  • Dican Gheorghe – Presedinte U.A.P. Valcea
  • Stefan Natalia – prof. gr. I, formator judetean
  • Maria Ohîi – inspector de specialitate ISJ Valcea, formator județean