1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar primar, gimnazial şi liceal;
Justificarea ofertei: Necesitatea formării unor competenţe pentru reorganizarea aspectului creativ – participativ al învăţământului, prin promovarea metodelor alternative de educaţie.Pentru prevenirea şi diminuarea comportamentelor de risc, cadrele didactice trebuie să cunoască şi să evalueze corespunzător dimensiunea umană. Acest program va eficientiza activitatea didactică, prin formarea şi responsabilizarea cadrelor didactice privind implicarea în reducerea manifestărilor nedorite prezente în activitatea şcolară ; cadrele didactice formate vor cunoaşte modalităţi de prevenţie şi intervenţie şi vor fi abilitate cu competenţe specifice dezvoltării şi implementării unor strategii alternative la nivelul clasei şi la nivelul şcolii.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
- Dezvoltarea capacităţii de a relaţiona cu elevii;
- Organizarea activităţilor instructiv-educative, în funcţie de particularităţile de vârstă şi de nevoile elevilor;
- Adoptarea de conduite didactice eficiente pentru depăşirea «situaţiilor de criză educaţională»;
- Asumarea integrală a diferitelor roluri specifice profesiei de cadru didactic;
b. Planificarea pe modelelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Drepturile si nevoile copilului. |
4 h |
1 h |
2,5h |
0,5h |
2.Copilul dificil |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
3. Copilul si abuzul |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
4.Rolul parintelui. Managementul stresului parental |
4 h |
1 h |
2,5 h |
0,5h |
5.Etapele dezvoltarii |
6 h |
2 h |
3,5 h |
0,5h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
13,5 h |
4,5 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tipul activităţii |
Formator |
1. (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Drepturile si nevoile copilului. |
Curs |
Prof. Laţiu Andreea Iuliana |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Copilul dificil |
Curs |
||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
2. (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Copilul si abuzul 4. Rolul părintelui. Managementul stresului parental |
Curs |
Prof. Sandu Elena Daniela |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
|||
15.30-16.00 |
Evaluare |
|||
3. (8 ore) |
8.00-10.00 |
5. Etapele dezvoltării |
Curs |
Prof. Sandu Elena Daniela Prof. Laţiu Andreea Iuliana |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
14.00-16.00 |
Evaluare finală.(2 ore) |
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -proiectarea unu program educativ; un proiect de parteneriat educaţional şcoală-familie pentru prevenirea violenţei şcolare; |
2. Resurse umane: Formatori implicaţi
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) - mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Psihosociologia grupului educaţional |
5 |
1 |
3 |
1 |
Educaţia diferenţiată |
5 |
1 |
3 |
1 |
Activităţi de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Întocmirea caietului de practică pedagogică |
5 |
1 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
|
Total |
24 |
4 |
12 |
8 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 |
Psihosociologia grupului educaţional |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina |
2 |
8-14 |
Educaţia diferenţiată |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-14 |
Activităţi de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
8-14 |
Întocmirea caietului de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
8 - 10 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare |
Prezenţă şi implicare |
Teste şi chestionare |
Proiect didactic specific |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
a. Competenţe vizate:
- realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru,
- elaborarea fişelor de încadrare,
- elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
- folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Planificarea modulelor:
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru - 4 ore;
2. Încadrarea cu personal didactic - 4 ore;
3. Elaborarea deciziilor - 4 ore;
4. Mapa directorului - 5 ore;
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor - 5 ore;
6. Evaluare - 2 ore.
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru 2. Încadrarea cu personal didactic |
Curs |
Prof. Vlădescu Liviu
Prof. Dumbrăvescu Dumitru
Prof. Statie Silviu |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Elaborarea deciziilor 4. Mapa directorului |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (4h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; - proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
I. Criterii curriculare:
Tipul programului: abilitare dezvoltare personala
Public – ţintă vizat: personal didactic din învăţământul prescolar, primar, gimnazial şi liceal,personal didactic auxiliar care doreste sa-si formeze abilităţile de utilizare a strategiilor de învăţare astfel incat sa le permita rezolvarea problemelor în carieră, dezvoltarea motivaţiei pentru studiu şi consolidarea stimei de sine, operând cu elemente ale cunoaşterii şi imaginii de sine, autocunoaştere şi intercunoaştere
Justificarea ofertei: existent in fiecare unitate de invatamant a comisiei de perfectionare
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Cariera |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
2. Planificarea carierei profesionale |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Modele de instruire pentru adulti |
5 h |
1h |
3 h |
1 h |
4. Plan individual de dzvoltare profesionala |
7 h |
3h |
3 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
12 h |
6 h |
Calendarul programului:
|
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
14-15 |
1. Cariera |
Curs |
Prof. Trusca Maria
Prof. Tanasie Daniela |
15-18 |
Aplicaţii |
|||
18-19 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 9 |
2. Planificarea carierei profesionale |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II |
14-15 |
3. Modele de instruire pentru adulti |
Curs |
|
15-18 |
Aplicaţii |
|||
18-19 |
Evaluare |
|||
IV |
8 – 11 |
4. Plan individual de dezvoltare profesionala |
Curs |
|
11-14 |
Aplicaţii |
|||
14-15 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, , dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste,referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unui plan individual de dezvoltare profesionala |
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Ca urmare a evoluțiilor sociale din ultimele decenii și a impunerii opțiunilor strategice pentru libertate, democrație, alternativitate și pluralism, conflictul nu mai este perceput ca o boală a organizației, ci ca un lucru firesc, inevitabil și chiar dezirabil pentru sănătatea organizațiilor. De aceea trebuie să găsim un punct grad optim de conflict în care beneficiile obținute prin potențialul inovativ al conflictului sunt maxime, iar pierderile în eficiența organizației (inerente situațiilor conflictuale) sunt minime.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Conflictul.Definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Abilităţi de comunicare în managementul conflictului |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Negocierea. Contextele negocierii |
5 h |
2 h |
3 h |
- |
Negocierea / rezolvarea conflictelor |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
Medierea conflictelor |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
Evaluare finală |
3 h |
|||
Total |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-16 |
Conflictul.definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului Abilităţi de comunicare în managementul conflictului |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Papuzu Cornelia
Prof. Grama Aurelia
PsihologNichita Ligia |
2 |
8-13 |
Negocierea. Contextele negocierii |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-16 |
Negocierea / rezolvarea conflictelor Medierea conflictelor |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Studiu de caz – Conflictul – negocierea/rezolvarea Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane