1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Profesori consilieri şcolari – toate nivelele de învăţământ
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru consilierii şcolari, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivelul judeţului Vâlcea.
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Consilierul şcolar ca persoană |
5 |
1 |
3 |
Cadrul legislativ al profesiei |
2 |
2 |
- |
Organizarea activităţii de consiliere educaţională |
8 |
3 |
6 |
Promovarea activităţii de consiliere educaţională |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
|
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-16 |
Consilierul şcolar ca persoană |
curs aplicaţii |
Nicula Florentina Cristina Georgescu Maria Banu Denise |
2 |
Cadrul legislativ al profesiei |
curs aplicaţii |
||
3 |
9-17 |
Organizarea activităţii de consiliere educaţională |
curs aplicaţii |
|
4 |
9-14 |
Promovarea activităţii de consiliere educaţională |
curs aplicaţii |
|
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie
- Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului
- Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani
- Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie
- Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora
- Colaborează cu familia şi comunitatea locală
- Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor |
4h |
2h |
2h |
2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
6h |
2h |
4h |
3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor |
3h |
1h |
2h |
4. Realizarea asistenței educative a părinților |
3h |
1h |
2h |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului |
3h |
1h |
2h |
6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
3h |
1h |
2h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
Total
|
24 h |
8h |
14h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor 2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
Curs |
Bică Andra
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul 3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor 4. Realizarea asistenței educative a părinților |
Curs |
|
10.00-11.00 |
Aplicații |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-14.00 |
Aplicații |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-09.00 |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului 6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
||||
12.00-14.00 |
||||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar.
Justificarea ofertei: prin facilitarea colaborării online, se poate menţine contactul extraşcoală între cadrul didactic şi elevi, precum şi între elevi, astfel încât se stimulează iniţiativa, creativitatea şi învăţarea prin proiecte.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Crearea şi utilizarea unui mediu online de tip wiki în care elevii pot colabora;
- Dezvoltarea abilităţilor de selectare, culegere, organizare şi încărcare în mediul online a informaţiilor şi produselor software şi/sau multimedia;
- Dezvoltarea capacităţilor de comunicare online;
- Atragerea şi implicarea elevilor în proiectarea şi realizarea procesului instructiv – educativ;
- Dezvoltarea capacităţilor de a utiliza un mediu online pentru munca în echipă;
- Facilitarea învăţării prin colaborare;
- Utilizarea produselor software (aplicaţii, produse multimedia etc.) în învăţare şi în prezentarea produselor activităţii elevilor;
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
6 h |
1 h |
4 h |
1h |
4. Învăţarea prin proiecte |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Promovarea produselor învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Managementul informaţiilor şi învăţării 2. Interactivitatea didactică prin tehnologia IT |
Curs |
Prof. Marin-Badea Ana Veronica
Prof. Marin-Badea Laurenţiu |
9 – 11 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
16 – 17 |
Evaluare |
|||
II (6h) |
8 – 9 |
3. Comunicare şi colaborare în mediile de învăţare online |
Curs |
|
9 – 13 |
Aplicaţii |
|||
13 – 14 |
Evaluare |
|||
III (4 h) |
8 – 9 |
4. Învăţarea prin proiecte |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Promovarea produselor învăţării |
Curs |
|
9 – 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific, prezentat prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul electronic, teste, referate, recenzii, conspecte, utilizarea produselor software, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ realizarea unui mediu online în care încarcă informaţii şi produse, prin colaborare, o grupă de cursanţi
|
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice debutante din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc să devină diriginţi.
Justificarea ofertei: existenţa ariei curriculare Consiliere şi orientare în planul de învăţământ; importanţa desfăşurării unei activităţi optime în cadrul orelor de dirigenţie pentru îndeplinirea rolului formativ al educaţiei de tip şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;
- Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;
- Înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
4. Planificarea carierei |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Calitatea stilului de viaţă |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Autocunoaştere şi dezvoltare personală |
Curs |
Prof. Şandru Valeria |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Comunicare şi abilităţi sociale |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III (8 h) |
8 – 9 |
3. Managementul informaţiilor şi învăţării 4. Planificarea carierei |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
IV (4 h) |
8 – 9 |
5. Calitatea stilului de viaţă |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect didactic |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.
|
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare:
Tipul programului: Formare de scurtă durată.
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal;
Durata cursului: 32 ore.
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Planificarea pe stagii/ modele tematice:
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii române – 4 ore;
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățarea limbii române - 4 ore;
3. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii române – 4 ore;
4. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române – 4 ore;
5. Rolul exemplelor în predare-învăţare – 4 ore;
6. Metode şi instrumente evaluative – 4 ore;
7. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic – 6 ore;
8. Evaluarea cursului – 2 ore.
Curriculum-ul programului:
Scopul: Abilitatea cadrelor didactice care predau limba şi literatura română în scopul creării de scenarii didactice moderne, care vizează integrarea momentelor de învățare analitică în secvenţe sintetice ample; utilizarea eficientă de către profesori a metodelor de diferenţiere a instruirii; conceperea, aplicarea şi evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la îmbunătăţirea performanțelor învățării elevilor.
Obiective:
Competențe formate:
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română în scopul sporirii eficienţei lecţiei de specialitate.
Calendarul programului:
ZIUA a 1-a
ORA |
REZUMATUL TEMEI |
STRATEGII UTILIZATE |
MATERIALE UTILIZATE |
DESCRIEREA ACTIVITĂŢII |
8.30-9.00
|
Primirea participanților Anunțarea programului, scopul și obiectivele cursului și ale zilei, formele de organizare și evaluare. |
Strategii - de cooperare - conversația
|
Laptop Videoproiector |
Formatorul prezintă materialul ppt conținând Abordarea virtuală a metodelor moderne activ-participative în predarea limbii și literaturii române. |
9.00-10.30
|
Metode didactice – repere teoretice.
|
Strategii frontale/individuale/pe grupe Metode:Brainstorming Fișe de lucru Analiza SWOT. |
Laptop Videoproiector Fișe de lucru Material ppt |
Activități teoretice:60 de minute Formatorul prezintă materialul ppt cu tema anunțată. Activități practice: 20 de minute-realizarea analizei SWOT . Completarea fișei de lucru: 10 minute. |
10.30-10.45 |
Pauză |
|||
10.45-12.45 |
Metode și strategii specifice limbii române în gimnaziu. |
Strategii frontale - explicația - conversația - problematizarea |
Laptop Material ppt Coli flipchart |
Activități teoretice: formatorul prezintă materialul ppt cu zece metode. Teme de reflecție. |
12.45-13.15 |
Pauză
|
|||
13.15-15.15 |
Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu.
|
Strategii frontale - explicația - conversația - problematizarea |
Laptop Material ppt Coli flipchart Fișe de lucru. |
Activitate practică: 120 minute : teme de reflectare și comentare a metodelor propuse spre analiză de formatori, având în vedere aplicabilitatea lor pe nivel de studiu ( clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a ) |
15.15-15.30 |
Pauză |
|||
15.30-17.00 |
Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs
|
Strategii frontale/pe grupe/individuale Problematizarea Conversația
|
Laptop Coli flipchart |
Activitate teoretică: 60 minute Formatorul prezintă modul de realizare a unei fișe de lucru atât în format Word cât și PowerPoint. Pe baza celor două prezentări formabilii vor realiza o analiză comparativă a modelelor prezentate: 30 minute. |
17.00-17.30 |
Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus Completarea fișei de evaluare |
Strategii de grup Conversația Munca în echipă |
Fișe de lucru Coli flipchart |
Activitate practică10 minute: pe o coală de flipchart formabilii vor pune plusuri și minusuri evaluând ziua/vor completa fișa de evaluare a zilei. |
ZIUA a 2-a
ORA |
REZUMATUL TEMEI |
STRATEGII UTILIZATE |
MATERIALE UTILIZATE |
DESCRIEREA ACTIVITĂŢII |
8.30-9.00 |
Reamintirea principalelor idei ale zilei precedente. Anunţarea obiectivelor zilei. |
Strategii individuale - de cooperare - conversația
|
Laptop Videoproiector |
Formatorul prezintă materialul ppt conținând principalele idei ale zilei precedente. |
9.00-10.30
|
Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu.
|
Strategii individuale: - de descoperire - conversația - explicația |
Laptop Videoproiector Fișe de lucru |
Activități teoretice:45 de minute. Formatorul prezintă materialul ppt cu tema anunțată. Activități practice: 45 de minute-realizarea metodelor explozia solară și pălăriile gânditoare. |
10.30-10.45 |
Pauză
|
|||
10.45-12.45 |
Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu.
|
Strategii individuale - conversația Strategii frontale - explicația Problematizarea |
Laptop Videoproiector Coli flipchart |
Analiza SWOT Fișa de lucru Teme de reflecție |
12.45-13.15 |
Pauză
|
|||
13.15-15.15 |
Metode și strategii specifice predării limbii române în liceu.
|
Strategii frontale/individuale/pe grupe Metode: Brainstorming, problematizarea, KWL,fise de lucru |
Laptop Material ppt |
Prezentarea metodelor diagrama Venn și Frisco Activitate practică: formabilii se vor grupa pe ateliere și vor realiza pe foi de flipchart alte două metode prezentate de către formator identificând modalitățile de dezvoltare a creativității elevilor. Formabilii realizează pe grupe exemple din propria activitate. |
15.15-15.30 |
Pauză |
|||
15.30-17.00 |
Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs.
|
Strategii frontale/pe grupe/individuale Problematizarea Conversația
|
Laptop Coli flipchart |
Activitate teoretică: 60 minute Formatorul prezintă modul de realizare a unei fișe de lucru atât în format Word cât și PowerPoint. Pe baza celor două prezentări formabilii vor realiza o analiză comparativă a modelelor prezentate: 30 minute. |
17.00-17.30 |
Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus. Completarea fișei de evaluare. |
Strategii de grup Conversația Munca în echipă |
Fișe de lucru
Coli flipchart |
Activitate practică:10 minute: pe o coală de flipchart formabilii vor pune plusuri și minusuri evaluând ziua/vor completa fișa de evaluare a zilei. |
ZIUA a 3-a
ORA |
REZUMATUL TEMEI |
STRATEGII UTILIZATE |
MATERIALE UTILIZATE |
DESCRIEREA ACTIVITĂŢII |
8.30-9.00
|
Reamintirea principalelor idei ale zilei precedente. Anunţarea obiectivelor zilei. |
Strategii individuale: - de cooperare - conversația |
Laptop Videoproiector
|
Formatorul prezintă materialul ppt conținând principalele idei ale zilei precedente |
9.00-10.30
|
Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu.
|
Strategii individuale: - de descoperire - conversația - explicația
|
Laptop Videoproiector Fișe de lucru |
Activități teoretice:45 de minute Formatorul prezintă materialul ppt cu tema anunțată. Activități practice: 45 de minute-realizarea metodelor Sinelg și Scaunul autorului. |
10.30-10.45 |
Pauză |
|||
10.45-12.45
|
Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. |
Strategii individuale - conversația Strategii frontale - explicația - problematizarea |
Laptop Videoproiector Coli flipchart |
Analiza SWOT Fișa de lucru Teme de reflecție |
12.45-13.15 |
Pauză
|
|||
13.15-15.15 |
Metode și strategii specifice predării literaturii române în liceu.
|
Strategii frontale/individuale/pe grupe Metode: Brainstorming, problematizarea, KWL, Fise de lucru. |
Laptop Material ppt Fișe de lucru |
Prezentarea metodelor Cvintetul și Discuția de tip piramidă Activitate practică: formabilii se vor grupa pe ateliere și vor realiza pe foi de flipchart alte două metode prezentate de către formator identificând modalitățile de dezvoltare a creativității elevilor. Formabilii realizează pe grupe exemple din propria activitate. |
15.15-15.30 |
Pauză |
|||
15.30-17.00 |
Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs.
|
Strategii frontale/pe grupe/individuale Problematizarea Conversația
|
Laptop Coli flipchart |
Activitate teoretică: 60 minute Formatorul prezintă modul de realizare a unei fișe de lucru atât în format Word cât și PowerPoint. Pe baza celor două prezentări formabilii vor realiza o analiză comparativă a modelelor prezentate: 30 minute. |
17.00-17.30 |
Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus. Completarea fișei de evaluare. |
Strategii de grup Conversația Munca în echipă |
Fișe de lucru Coli flipchart |
Activitate practică10 minute: pe o coală de flipchart formabilii vor pune plusuri și minusuri evaluând ziua/vor completa fișa de evaluare a zilei. |
ZIUA a 4-a
ORA |
REZUMATUL TEMEI |
STRATEGII UTILIZATE |
MATERIALE UTILIZATE |
DESCRIEREA ACTIVITĂŢII |
8.30-9.00
|
Reactualizarea noțiunilor prezentate în ziua precedentă. Anunţarea obiectivelor zilei. |
- frontală - individuală - de cooperare - conversația |
Laptop Videoproiector Coli flipchart |
Formatorul sintetizează informațiile furnizate în materialul ppt prezentat în ziua anterioară. Formabilii scriu pe post-it denumirea celei mai eficiente metode alternative de predare a literaturii române în liceu și își argumentează, oral, alegerea. |
9.00-10.30
|
Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional. Preambul teoretic. Funcțiile și rolul evaluării. Strategii evaluative.
|
- frontală - individuală - de grup - de descoperire - conversația - problematizarea |
Laptop Videoproiector Post-it |
Activități teoretice:45 de minute Formatorul prezintă materialul ppt cu tema anunțată. Activități practice: 45 de minute Formabilii scriu pe post-it trei tipuri de evaluare aplicate la clasă. Apoi, pe foi de flipchart realizează o analiză SWOT a procedeelor moderne de evaluare. |
10.30-10.45
|
Pauză |
|||
10.45-12.45
|
Metode alternative de evaluare
|
- frontală - de grup - de colaborare - expunerea - explicația - problematizarea |
Laptop Videoproiector Coli flipchart |
Activități teoretice:45 de minute Formatorul prezintă materialul ppt cu metodele alternative de evaluare. Activități practice: 75 de minute Formabilii aleg două dintre metodele de evaluare prezentate și le integrează în secvențe diferite dintr-un proiect de tehnologie didactică, pe care le schițează pe foi de flipchart |
12.45-13.15 |
Pauză
|
|||
13.15- 13.45 |
Metode alternative de evaluare
|
individuală conversația |
|
Temă de reflecție – Metode moderne de evaluare: gimnaziu versus liceu Identificarea celor mai eficiente metode de evaluare pentru fiecare ciclu de învățământ. |
13.45-15.15 |
Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs
|
- frontale/pe grupe/individuale - problematizarea - conversația
|
Laptop Videoproiector Coli flipchart |
Activitate teoretică: o oră Formatorul prezintă modul de realizare a unei fișe de lucru/metode atât în format Word cât și PowerPoint. Pe baza celor două prezentări, formabilii vor realiza o analiză comparativă a modelelor prezentate: ½ oră.
|
15.15-15 45 |
Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus Completarea fișei de evaluare |
- strategii de grup - conversația - munca în echipă |
Fișe de lucru Coli flipchart |
Activitate practică: pe o coală de flipchart formabilii vor pune plusuri și minusuri evaluând ziua/vor completa fișa de evaluare a zilei. |
15.45- 16.00 |
Pauză |
|||
16.00 17.30 |
Evaluarea cursului |
frontală individuală de grup explicația |
Laptop Videoproiector Coli flipchart
|
Analiza SWOT a activităților desfășurate pe parcursul celor patru zile de formare. Completarea unui chestionar de evaluare. |
Modalităţi de evaluare: Colocviu, ateliere de lucru, chestionare, prezentare power point.
Resurse umane