OFERTA 2015-2016

1. Criterii curriculare

  Publicul  ţintă vizat: profesori de religie

 Justificarea ofertei:    

-    Optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, pȃnă la sporirea valenţelor sale formative;

-    Cunoaşterea propriilor valori culturale şi spirituale după extinderea lor în spaţiul comunitar;

-    Valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;

-    Necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai diversă de metode didactice pentru învăţarea religiei şi pentru formarea personalităţii duhovniceşti;

-    Dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;

Durata:      24 de ore

Curriculum-ul programului:

Competenţe vizate

-    Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;

-    Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;

-    Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant;

-    Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;

-    Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.

-    Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;

-    Selectarea  metodelor  optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice,înţelegerea mecanismului  de formare a trăsăturilor  psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;

-    Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv - educative în colaborare cu comunitatea;

-    Responsabilizarea pentru rolul social asumat.

    Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala

4

1

3

 

Valori si finalitati in educatia religioasa

4

1

2

1

Mijloace didactice intre clasic si modern

4

1

2

1

Metode active utilizate in studiul Religiei

5

2

2

1

CDS-ul in educatia religioasa

3

1

2

 

Evaluare finală

4

   

4

Total

24

6

11

7

 Calendarul programului

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

8,00- 14,00

Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala

curs

aplicaţii

Ionescu Daniela

 

2

8,00- 14,00

Valori si finalitati in educatia religioasa

curs

aplicaţii

evaluare

Popescu Romeo

3

8,00- 14,00

Mijloace didactice intre clasic si modern

curs

aplicaţii

evaluare

Ionescu Daniela

 

4

8,00- 15,00

Metode active utilizate in studiul Religiei

curs

aplicaţii

evaluare

Popescu Romeo

5

8,00- 13,00

CDS-ul in educatia religioasa

curs

aplicaţii

evaluare

 

Ionescu Daniela

 

6

8,00- 12,00

Evaluare

evaluare

Popescu Romeo

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-                   frecvenţă

-                   activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

proiecte, elaborare  CDŞ-uri, referate, portofolii

2.Resurse umane

Formatori implicaţi

Prof. Popescu Romeo, inspector de specialitate, formator județean

Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  .

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale : proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară,  proiectarea  dezvoltării instituţionale;

- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare;

- cunoaşterea modalităţii de elaborare şi implementare a proiectelor.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Noţiuni introductive

2 h

1 h

1 h

-

2. Tipologia proiectelor educaţionale

3 h

1 h

2 h

-

3. Etape şi principii în realizarea proiectelor

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Elaborarea proiectului

4 h

2 h

2 h

-

5. Metode şi tehnici de lucru specifice

4 h

2 h

2 h

-

6. Exemple de bune practici

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (6 h)

8 – 9

1. Noţiuni introductive

 

2. Tipologia proiectelor educaţionale

Curs

 

Prof. Tatiana Mărăndici

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Etape şi principii în realizarea proiectelor

 

4. Elaborarea proiectului

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5. Metode şi tehnici de lucru specifice

 

6. Exemple de bune practici

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-          activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

-          proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

2. Resurse umane:

Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean,

Prof. Tatiana Mărăndici, director CCD, formator județean,

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD formator județean

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: profesori care predau disciplinele din aria curiiculară «Ştiinţele naturii » din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Științele devin cunoscute și accesibile  elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), dar şi pe plan didactic și social.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

-     Manifestarea unei conduite psihopedagogice  inovative în plan profesional/social

-     Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;

-     Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;

-     Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;

-     Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant

-     Deschidere  faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale

b. Planificarea moduleler tematice

MODUL TEMATIC

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1.Curriculum școlar

4h

1 h

2,5 h

 0,5 h

2.Obiectivele predării – învățării

4h

1 h

2 h

1 h

3.Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei

4h

1 h

2 h

1 h

4.Proiectarea instruirii

4 h

1 h

2 h

1 h

5.Evaluarea si reglarea activității didactice

6h

2 h

3,5 h

0,5 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 ore

12 h

6        h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul activității

Formatori

I

(8 ore)

8.00-9.00

1.Curriculum școlar

Curs

Prof. Marin – Badea Ana - Veronica

 

 

 

 

Prof. Marin – Badea Laurenţiu

9.00-11.30

Aplicații

11.30-12.00

Evaluare

12.00-13.00

2.Obiectivele predării – învățării

 

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

II

(8 ore)

8.00-9.00

3.Cadrul metodologic al învățării

 

4.Proiectarea instruirii

 

Curs

09.00-11.00

Aplicații

11.00-12.00

Evaluare

12.00-13.00

Curs

13.00-15.00

Aplicații

15.00-16.00

Evaluare

III

(6 ore)

8.00-10.00

5.Evaluarea si reglarea activității

 didactice

Curs

10.00-13.30

Aplicații

13.30-14.00

Evaluare

IV

(2 ore)

10.00-12.00

Evaluare finală

Evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa și implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice.

Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi

Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului

   

2.Resurse umane

Prof. Marin – Badea Laurenţiu, formator județean

Prof. Marin – Badea Ana – Veronica, formator județean

Prof. Ionescu Gabriela – inspector școlar, formator județean.

1.Criterii curriculare

Denumirea programului: Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar

Public țintă vizat: administratori financiari

Justificarea ofertei:Noutăți legislative privind evidența contabilă și organizarea controlului financiar preventiv. In ultimii cinci ani nu s-au organizat cursuri pentru aceste categorii de personal.

Durata:24 ore de formare

Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului):

Competențe vizate: dobândirea de noi cunoștințe în domeniul financiar-contabil, consolidarea  competențelor în sistemul managementului financiar-contabil al instituțiilor de învățământ, corelarea cu sistemul de control managerial intern

Planificarea modulelor tematice:

Nr.crt.

Tema

Nr.ore

1

Noul sistem contabil al instituțiilor publice

10

2

Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ

2

3

Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014

10

4

Evaluare

2

Calendarul programului: an scolar 2015-2016

Modalități de evaluare a cursanților:examen grilă

            2.Resurse umane

             Formatori implicați (nivelul de pregătire):

-ec.Oprescu Georgeta- formator CNFPA

1. Criterii curriculare

Publicul – ţintă public:profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic

Justificarea ofertei

• Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori  prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;

• Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.

Durata: 32 ore

Planificarea pe stagii/ module tematice:

1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică – 4 ore

2. Strategii didactice inovatoare  – 4 ore

3. Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern – 4 ore

4. Mijloacele de învăţământ şi rolul lor – 4 ore

5. Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare– 4 ore

6. Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii – 4 ore

7. Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare – 2 ore

8. Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă – 2 ore

9. Evaluare – 4 ore

Ziua

Forma de activitate

Nr.

ore

Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă)

Formatori

I

curs

2

Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică

Prof.

Manea Luminița

 

 

 

 

 

 

Prof.

Ciobanu

Dumitru

curs

2

Strategii didactice inovatoare 

Activităţi

practice

4

Proiectarea didactică prin exemple

II

curs

2

Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern

curs

2

Mijloacele de învăţământ şi rolul lor

Activităţi

practice

4

Proiectarea didactică prin exemple (continuare)

III

Curs

2

Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare

Curs

2

Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii

Activităţi

practice

4

Proiectarea didactică prin exemple (continuare)

IV

 

 

Curs

2

Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare

Curs

2

Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă

Evaluare

4

Portofoliu de evaluare

 

Curriculumul programului:

Scopul:abilitarea cadrelor didactice care predau discipline din IPT în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; conceperea, aplicarea si evaluarea de proiecte educaţionale ino-vative, destinate să contribuie la ameliorarea performanţelor învăţării elevilor.

Obiective:

  • Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
  • Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
  •  Să selecteze metodele optime în vederea formării gândirii critice şi a deprinderilor practice.
  • Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
  • Sa-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
  • Să aprofundeze şi să dezbată probleme prioritare din IPT

Activităţi:

-       folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice

-       Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei

Modalităţi de evaluare: portofoliul personal

1.                   Resurse umane

Prof. Manea Luminița, inspector şcolar de specialitate,  formator județean

Prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD, formator județean