OFERTA 2017-2018

Public ţintă vizat : cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar

Justificare: -program acreditat de către CCD Brăila în colaborare cu MEN în vederea dezvoltarii competentelor privind procesul de predare – invatare – evaluare la clasa a V-a pentru disciplina Informatica si TIC

Durata: 60 de ore – 15 credite

Curriculum-ul programului

Competente vizate:

1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor

1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul

1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software

1.3. Utilizarea eficientă şi în siguranță a Internetului ca sursă de documentare

2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației

2.1. Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană, exprimate în limbaj natural

2.2. Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări

2.3. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru rezolvarea unor probleme simple

3. Elaborarea creativă de mini proiecte care vizează aspecte sociale, culturale și personale, respectând creditarea informației și drepturile de autor

3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale

3.2. Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu grafic interactiv

3.3. Manifestarea creativă prin utilizarea unor aplicații simple de construire a unor jocuri digitale

Planificarea pe module tematice-timp alocat

Nr.crt.

Modulul

Numar ore

1.

Modul 1 Sisteme de calcul

6

2.

Modul 2 Sisteme de operare

6

3.

Modul 3 Internet

6

4.

Modul 4 Editor grafic

9

5.

Modul 5 Algoritmi

18

6.

Modul 6 Metodica predarii disciplinei Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a

9

7

Evaluare pe parcurs si finala

6

Calendarul programului: trim. IV 2017; trim. I  2018

Modalitati de evaluare: portofoliu profesional, chestionare.

Formatori : formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice

- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.

- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.

- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Dezvoltare instituțională

2 h

1 h

1 h

-

2. Structuri organizatorice specifice

3 h

1 h

2 h

-

3. Metode si tehnici de management

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Managementul prin obiective

4 h

2 h

2 h

-

5. Managementul prin buget şi proiecte

4 h

2 h

2 h

-

6. Managementul organizației școlare

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

 

c. Calendarul programului: 

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (6 h)

8 – 9

1. Dezvoltare instituțională

 

2. Structuri organizatorice specifice

Curs

 

 

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 Prof. Luca Adrian

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Metode si tehnici de management

 

4. Managementul prin obiective

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5.  Managementul prin buget şi proiecte

 

6. Managementul organizației școlare

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

 

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

 

2. Resurse umane:

Prof. Bică Andra, inspector școlar general,

Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD

Prof. Luca Adrian, director CCD

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director

Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • Aprofundarea cadrului legislativ al profesiei;
  • Analiza specificităţii şi particularităţilor activităţii de asistenţă psihopedagogică la nivele de învăţământ diferite;
  • Proiectarea  mecanismelor de evaluare si asigurare a calitatii
  • Aplicarea principiilor, metodelor, instrumentelor de autoevaluare institutionala 

 

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Obiectivele evaluării ARACIP

4

1

3

 

Scopul evaluării ARACIP

4

1

3

 

Instrumente specifice evaluării ARACIP

4

1

2

1

Legislație ARACIP

3

1

2

 

Management și comunicare

4

1

3

 

Leadership și calitate

3

1

2

 

Evaluare finală

2

 

 

2

Total

24

6

15

3

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tipul de activitate

I

8.00-10.00

Obiectivele evaluării ARACIP

Scopul evaluării ARACIP

Instrumente specifice evaluării ARACIP

Legislație ARACIP

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a II-a

8.00 – 10.00

Management și comunicare

 

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a III-a

8.00 – 10.00

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a IV-a

8.00 – 10.00

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a V-a

8.00 – 10.00

Leadership și calitate ; legislatie in vigoare

Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VI-a

8.00 – 10.00

Autoevaluare institutionala ;proceduri.

Instrumente de autoevaluare ; RAEI

Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii .

Standarde de evaluare periodica

Teorie

10.30-13.30

Aplicații

14.00-16.00

Evaluare

a VII-a

8.00 – 16.00

Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală

Evaluare

 

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii

Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal

 

2. Resurse umane

Prof. Adina Dobrete, ISJ Vâlcea

Prof. Mihai Fârtat, Școala Gimnazială Nr,4 Rm. Vâlcea

Prof. Doru Dumbrăvescu, ISJ Vâlcea

Acest program de formare (89 ore, 22 credite) va crea un cadru în interiorul căruia cadrele didactice să aibă posibilitatea de a-și perfecționa competențele profesionale, dar și cele transversale, iar acest program vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale județului nostru.

Grupul ţintă: personal de predare din învățământul preuniversitar

Pornind de la OMECTS nr 5564 / 07.10.2011 şi de la Standardele pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control –Director ( director adjunct ) unitate de învăţământ acest program de formare îşi propune să formeze cursanţilor următoarele competenţe generale: competențe de comunicare și relaționare, competențe psiho-sociale, competențe de utilizare a tehnologiilor informaționale, competențe de de conducere și coordonare, competențe de evaluare, competențe de gestionare și administrare a resurselor, competențe care vizează dezvoltarea instituțională, competențe care vizează self-managementul.

Programul de formare este structurat pe două module astfel:

Modulul I – Elemente ale managementului strategic

I.1.  Managementul strategic

I.2. Managementul de proiect

I.3. Managementul asigurării calităţii

Modulul II – Premisele  dezvoltării  oraganizaţiei şcolare

II.1. Managementul clasei / grupei de elevi

II.2.  Managementul comunicării

II.3.  Managementul activităţilor extracurriculare

Formatori acreditați MEN:

- Prof. Banu Denise

- Prof. Bică Andra

- Prof. Luca Adrian

- Prof. Ochescu Maria

- Prof. Samoilă Daniela Mihaela

- Prof. Șandru Valeria

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: Cadre  didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele

Justificarea ofertei: Tot mai mult sistemul de învățământ se adaptează nevoilor reale ale elevilor și societății, astfel încât este tot mai necesară o abordare flexibilă și creativă a relațiilor dintre cadrele didactice –elevi-părinți. Legislația în domeniu este și ea abundentă și se schimbă destul de rapid. Pregătirea teoretică cadrelor didactice pentru concursuri și examene trebuie însoțită și de o activitate practică bazată pe acumularea de experiență consistentă și utilă și după susținerea wexamenelor. Comunicarea didactică de exemplu, are numeroase structuri teoretice, existând o abundentă literatură în domeniu, însă este nevoie și de exersarea practică, de identificarea unui stil personal de comunicare și de operare cu mecanisme adaptative la variate situații întâlnite la nivelul clasei de elevi.

SCOPUL cursului este de a pune în relație cunoștințele teoretice cu activitatea cadrului didactic în relația  concretă cu elevii.

OBIECTIVELE PRINCIPALE:

  • dezvoltarea de competențe practice de management al clasei,
  • pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea concursurilor și examenelor specifice învățământului preuniversitar

 

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

  • promovarea politicilor educaţionale fundamentate pe legislaţia specifică.

-     aplicarea strategiilor necesare optimizării şi modernizării managementului clasei de elevi prin promovarea metodelor şi tehnicilor moderne de instruire

-     comunicarea şi relaţionarea profesională cu elevii și familiile acestora

b. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi

11

3

7

1

2. Strategii, metode, tehnici, procedee de lucru cu parintii si elevii

11

3

7

1

Evaluare finala

2

 

 

2

Total

24

6

14

4

 

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

Formatori

I

15-19

1.Legislație și teorii cu privire la managementul clasei de elevi

Teorie + aplicații

1h+ 3h

Prof. Mosor Ana-Maria

 

Prof. Predișor Daniela

II

15-19

2. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi

Teorie + aplicații

2 h+ 2h

III

15-19

3. Identificarea și analiza  stilului managerial

4. strategii specifice managementului clasei de elevi

aplicații + evaluare

2 h+ 1 h

Teorie 1 h

IV

15-19

5. Comunicarea didactica

Teorie + aplicații

1 h+ 3 h

V

16-19

6. relația intre scopul managementului clasei și metiodele selectate

1h+ 2h

VI

16-19

7.Proiectarea activității de management al clasei

aplicații + evaluare

2 h+ 1 h

VII

15-17

Evaluare finala

Evaluare- 2 h

 

d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)

Evaluarea intermediară Modulul I- susținerea unui exercițiu de prezentare a unei competențe utile in managementul clasei de elevi.

Evaluare intermediară modulul II- prezentarea comparativă a două strategii de management al clasei de elevi

Evaluare finală:

Tema portofoliu:

Descrierea unei strategii de intervenție pentru clasa de elevi aflați în risc de abandon școlar în comparație cu strategia de intervenție pentru clasa de elevi în care sunt integrați copii cu CES

2. Resurse umane

- Prof. Predisor Daniela, CJRAE

- Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE