Public ţintă vizat : cadre didactice care predau Informatica si TIC in invatamantul preuniversitar
Justificare: -program acreditat de către CCD Brăila în colaborare cu MEN în vederea dezvoltarii competentelor privind procesul de predare – invatare – evaluare la clasa a V-a pentru disciplina Informatica si TIC
Durata: 60 de ore – 15 credite
Curriculum-ul programului
Competente vizate:
1. Utilizarea responsabilă și eficientă a tehnologiei informației și comunicațiilor
1.1. Utilizarea eficientă şi în condiţii de siguranţă a dispozitivelor de calcul
1.2. Utilizarea eficientă a unor componente software
1.3. Utilizarea eficientă şi în siguranță a Internetului ca sursă de documentare
2. Rezolvarea unor probleme elementare prin metode intuitive de prelucrare a informației
2.1. Identificarea unor modalități algoritmice pentru rezolvarea unor situații din viața cotidiană, exprimate în limbaj natural
2.2. Identificarea datelor cu care lucrează algoritmii în scopul utilizării acestora în prelucrări
2.3. Descrierea în limbaj natural a unor algoritmi cu ajutorul secvențelor de operații și a deciziilor pentru rezolvarea unor probleme simple
3. Elaborarea creativă de mini proiecte care vizează aspecte sociale, culturale și personale, respectând creditarea informației și drepturile de autor
3.1. Aplicarea operațiilor specifice editoarelor grafice în vederea realizării unor materiale digitale
3.2. Implementarea unui algoritm care conţine structura secvenţială şi/sau alternativă într-un mediu grafic interactiv
3.3. Manifestarea creativă prin utilizarea unor aplicații simple de construire a unor jocuri digitale
Planificarea pe module tematice-timp alocat
Nr.crt. |
Modulul |
Numar ore |
1. |
Modul 1 Sisteme de calcul |
6 |
2. |
Modul 2 Sisteme de operare |
6 |
3. |
Modul 3 Internet |
6 |
4. |
Modul 4 Editor grafic |
9 |
5. |
Modul 5 Algoritmi |
18 |
6. |
Modul 6 Metodica predarii disciplinei Informatica si TIC pentru gimnaziu – clasa a V-a |
9 |
7 |
Evaluare pe parcurs si finala |
6 |
Calendarul programului: trim. IV 2017; trim. I 2018
Modalitati de evaluare: portofoliu profesional, chestionare.
Formatori : formatorii acreditati prin OMEN 4586/09.08.2017
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- abilitatea de a folosi tehnici de management specifice
- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Dezvoltare instituțională |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Structuri organizatorice specifice |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Metode si tehnici de management |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Managementul prin obiective |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Managementul prin buget şi proiecte |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Managementul organizației școlare |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Dezvoltare instituțională
2. Structuri organizatorice specifice |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
Prof. Luca Adrian
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Metode si tehnici de management
4. Managementul prin obiective |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Managementul prin buget şi proiecte
6. Managementul organizației școlare |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD
Prof. Luca Adrian, director CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Directorii unităților de învățământ, profesori coordonatori – toate nivelele de învăţământ, cadre didactice care aspiră la funcția de director
Justificarea ofertei: programul propune șase module tematice utile cadrelor didactice care îndeplinesc atribuțiile de management în unitățile de învățământ să proiecteze, să organizeze , să conducă și să evaluaeze procesele care determină creșterea calității educației oferite de un furnizor.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Obiectivele evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Scopul evaluării ARACIP |
4 |
1 |
3 |
|
Instrumente specifice evaluării ARACIP |
4 |
1 |
2 |
1 |
Legislație ARACIP |
3 |
1 |
2 |
|
Management și comunicare |
4 |
1 |
3 |
|
Leadership și calitate |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul de activitate |
I |
8.00-10.00 |
Obiectivele evaluării ARACIP Scopul evaluării ARACIP Instrumente specifice evaluării ARACIP Legislație ARACIP |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a II-a |
8.00 – 10.00 |
Management și comunicare
|
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a III-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a IV-a |
8.00 – 10.00 |
Teorie |
|
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a V-a |
8.00 – 10.00 |
Leadership și calitate ; legislatie in vigoare Mecanisme de asigurare a calitatii (PDI/PAS) , Strategie de evaluare si asigurare a calitatii |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VI-a |
8.00 – 10.00 |
Autoevaluare institutionala ;proceduri. Instrumente de autoevaluare ; RAEI Proceduri interne de asigurare si evaluare a calitatii . Standarde de evaluare periodica |
Teorie |
10.30-13.30 |
Aplicații |
||
14.00-16.00 |
Evaluare |
||
a VII-a |
8.00 – 16.00 |
Evaluare finală: Elaborarea Proiectului de dezvoltare instituțională pentru propria școală |
Evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Adina Dobrete, ISJ Vâlcea
Prof. Mihai Fârtat, Școala Gimnazială Nr,4 Rm. Vâlcea
Prof. Doru Dumbrăvescu, ISJ Vâlcea
Acest program de formare (89 ore, 22 credite) va crea un cadru în interiorul căruia cadrele didactice să aibă posibilitatea de a-și perfecționa competențele profesionale, dar și cele transversale, iar acest program vine în întâmpinarea nevoilor de formare ale județului nostru.
Grupul ţintă: personal de predare din învățământul preuniversitar
Pornind de la OMECTS nr 5564 / 07.10.2011 şi de la Standardele pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control –Director ( director adjunct ) unitate de învăţământ acest program de formare îşi propune să formeze cursanţilor următoarele competenţe generale: competențe de comunicare și relaționare, competențe psiho-sociale, competențe de utilizare a tehnologiilor informaționale, competențe de de conducere și coordonare, competențe de evaluare, competențe de gestionare și administrare a resurselor, competențe care vizează dezvoltarea instituțională, competențe care vizează self-managementul.
Programul de formare este structurat pe două module astfel:
Modulul I – Elemente ale managementului strategic
I.1. Managementul strategic
I.2. Managementul de proiect
I.3. Managementul asigurării calităţii
Modulul II – Premisele dezvoltării oraganizaţiei şcolare
II.1. Managementul clasei / grupei de elevi
II.2. Managementul comunicării
II.3. Managementul activităţilor extracurriculare
Formatori acreditați MEN:
- Prof. Banu Denise
- Prof. Bică Andra
- Prof. Luca Adrian
- Prof. Ochescu Maria
- Prof. Samoilă Daniela Mihaela
- Prof. Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadre didactice care se pregătesc pentru susținerea de examene de definitiva, titularizare, grade didactice și altele
Justificarea ofertei: Tot mai mult sistemul de învățământ se adaptează nevoilor reale ale elevilor și societății, astfel încât este tot mai necesară o abordare flexibilă și creativă a relațiilor dintre cadrele didactice –elevi-părinți. Legislația în domeniu este și ea abundentă și se schimbă destul de rapid. Pregătirea teoretică cadrelor didactice pentru concursuri și examene trebuie însoțită și de o activitate practică bazată pe acumularea de experiență consistentă și utilă și după susținerea wexamenelor. Comunicarea didactică de exemplu, are numeroase structuri teoretice, existând o abundentă literatură în domeniu, însă este nevoie și de exersarea practică, de identificarea unui stil personal de comunicare și de operare cu mecanisme adaptative la variate situații întâlnite la nivelul clasei de elevi.
SCOPUL cursului este de a pune în relație cunoștințele teoretice cu activitatea cadrului didactic în relația concretă cu elevii.
OBIECTIVELE PRINCIPALE:
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- aplicarea strategiilor necesare optimizării şi modernizării managementului clasei de elevi prin promovarea metodelor şi tehnicilor moderne de instruire
- comunicarea şi relaţionarea profesională cu elevii și familiile acestora
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
11 |
3 |
7 |
1 |
2. Strategii, metode, tehnici, procedee de lucru cu parintii si elevii |
11 |
3 |
7 |
1 |
Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
Total |
24 |
6 |
14 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
15-19 |
1.Legislație și teorii cu privire la managementul clasei de elevi |
Teorie + aplicații 1h+ 3h |
Prof. Mosor Ana-Maria
Prof. Predișor Daniela |
II |
15-19 |
2. Competențele cadrului didactic ca manager al clasei de elevi |
Teorie + aplicații 2 h+ 2h |
|
III |
15-19 |
3. Identificarea și analiza stilului managerial 4. strategii specifice managementului clasei de elevi |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h Teorie 1 h |
|
IV |
15-19 |
5. Comunicarea didactica |
Teorie + aplicații 1 h+ 3 h |
|
V |
16-19 |
6. relația intre scopul managementului clasei și metiodele selectate |
1h+ 2h |
|
VI |
16-19 |
7.Proiectarea activității de management al clasei |
aplicații + evaluare 2 h+ 1 h |
|
VII |
15-17 |
Evaluare finala |
Evaluare- 2 h |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluarea intermediară Modulul I- susținerea unui exercițiu de prezentare a unei competențe utile in managementul clasei de elevi.
Evaluare intermediară modulul II- prezentarea comparativă a două strategii de management al clasei de elevi
Evaluare finală:
Tema portofoliu:
Descrierea unei strategii de intervenție pentru clasa de elevi aflați în risc de abandon școlar în comparație cu strategia de intervenție pentru clasa de elevi în care sunt integrați copii cu CES
2. Resurse umane
- Prof. Predisor Daniela, CJRAE
- Prof. Mosor Ana - Maria, CJRAE