1. Criterii curriculare:
Public ţintǎ avizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: formarea competenţelor de alegere, proiectare şi realizare a CDŞ, stimularea creativitǎţii şi inovaţiei în procesul didactic, realizarea unui demers didactic centrat pe nevoile elevilor
Durata: 24 ore
Locul de desfǎşurare a programului: C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea, Școla Gimnazilă ”Tudor Vladimirescu” - Drăgășani, CN ”Gib Mihăescu” - Drăgășani
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ modele tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Alegerea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
2. Proiectarea curriculumului la decizia şcolii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
3. Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii |
8h |
2 h |
6 h |
- |
4. Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii |
6 h |
2 h |
4 h |
- |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
16 h |
2 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activităţii |
I (8 ore) |
8.00-09.00 |
1. Alegerea curriculumului la decizia şcolii 1.1. Tipuri de CDŞ în învǎţǎmântul românesc 1.2. Cum decidem „ce sǎ mai înveţe” elevii ? 1.3. Ce fel de CDŞ putem proiecta ? |
Curs |
9.00-11.30 |
Aplicaţii |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
2. Proiectarea curriculumului la decizia şcolii 2.1. Schema generalǎ a proiectǎrii programei unei discipline opţionale 2.2.Argumentarea disciplinei opţionale. 2.3.Formularea obiectivelor / competenţelor 2.4.Selectarea conţinuturilor |
Curs |
|
13.00-15.30 |
Aplicaţii |
||
15.30-16.00 |
Evaluare |
||
II (8 ore) |
8.00-10.30 |
3. Feedback şi revizuire în proiectarea şi realizarea curriculumului la decizia şcolii 3.1 Strategii utilizate în activitǎţile de predare-învǎţare-evaluare din cadrul disciplinelor opţionale 3.2 Lista de verificare a eficienţei CDŞ 3.3 Criterii de evaluare a caracterului incluziv al disciplinelor opţionale |
Curs |
10.30-15.00 |
Aplicaţii |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
III (8 ore) |
8.00-10.00 |
4. Bune practici în elaborarea curriculumului la decizia şcolii în conformitate cu nevoile comunitǎţii 4.1. Prezentarea programelor disciplinelor opţionale „Educaţie multiculturalǎ” şi „Dezvoltare comunitarǎ” 4.2. Bune practici în proiectarea si realizarea CDŞ în şcolile din care provin cursanţii |
Curs |
10.00-13.30 |
Aplicaţii |
||
13.30-14.00 |
Evaluare |
||
14.00-16.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea şi interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: Elaborarea şi prezentarea de cǎtre fiecare cursant a programei unei discipline opţionale. |
2. Resurse umane
- prof. Bică Andra, inspector școlar general, profesor socio-umane grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Ulmeanu Laurențiu profesor istorie, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Public ṭintǎ vizat: cadre didactice din învǎṭǎmântul primar şi preşcolar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preşcolar şi primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 24 ore.
Locul de desfǎşurare a programului: Liceul ,,George Ţǎrnea” Bǎbeni, Şc. ,,Nicolae Bǎlcescu” Drǎgǎşani, C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
Nr. crt. |
MODUL TEMATIC |
Nr. ore |
1. |
Managementul și negocierea în clasa de elevi |
8 |
2. |
Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare |
14 |
3. |
Evaluare finală |
2 |
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8:00 – 13:00 |
1.Managementul și negocierea în clasa de elevi 1.1. Conflictul - perspectivele educaṭionale 1.2. Cum comunicǎm în clasa de elevi. Avantaje / limite în clasa de elevi 1.2.1.Perspectivele managementului clasei. Utilizǎm stimulente în clasa de elevi? 1.3. Relația profesor ‐ elev 1.3.1.Pașii parcurşi în negociere. Elementele forte în negociere |
Curs |
13:00 – 15:00 |
Aplicaţii |
||
15:00-16:00 |
Evaluare |
||
II (8 h) |
8:00 – 11:00 |
2.Comunicarea și conflictul în metodologia didactică și evaluare 2.1.Avantajele şi limitele metodelor expozitive şi metodelor interactive. 2.2.Strategii interactive. Construcţia şi dezvoltarea grupurilor educaţionale. 2.3.Repere practice de inovare a metodologiei interactive de predare ‐ învăţare - evaluare. Exemplificări de metode. |
Curs |
11:00 – 15:00 |
Aplicaţii |
||
15:00– 16:00 |
Evaluare |
||
III (6h) |
8:00-10:00 |
2.3.1.Comunicarea în cadrul metodelor tradiţionale şi complementare de evaluare. 2.3.2.Managementul autaoevaluării elevului. 2.3.3.Factori perturbatori/Erori de evaluare |
Curs |
10:00 – 13:00 |
Aplicaţii |
||
13:00– 14:00 |
Evaluare |
||
IV (2h) |
9:00-11:00 |
Evaluare finală.
|
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. Structura portofoliului de evaluare:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicaṭi:
- prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, profesor învǎṭǎmânt primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesorii care predau disciplina GEOGRAFIE din învăţământul preuniversitar (învǎṭǎmânt primar, gimnazial, liceal)
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul preuniversitar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Locul de desfǎşurare a programului: Liceul ,,George Ţǎrnea” Bǎbeni, Şc. ,,Nicolae Bǎlcescu” Drǎgǎşani, C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a) Competenţe vizate:
b) Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
MODUL TEMATIC |
Total ore |
1. |
Moduri şi forme de organizare a procesului de învăţământ geografic Organizarea procesului de învǎṭǎmânt geografic. Sistemul obiectivelor operaṭionale. |
9 |
2. |
Aplicarea principiilor didactice şi geografice în predarea – învăţarea geografiei |
4 |
3. |
Metode, mijloace de învăţare şi strategii didactice utilizate în predarea – învăţarea geografiei. Definirea şi clasificarea lor. |
4 |
4. |
Metode şi tehnici de evaluare a achiziṭiilor şi a rezultatelor învǎṭǎrii. |
5 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I(6h)
|
8:00-9:00 |
1.Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării geografiei |
Curs |
9:00-10:00 |
2.Moduri şi forme de organizare a procesului de învăţământ geografic |
Curs |
|
10:00-12:00 12:00-13:00 13:00-14:00
|
Sistemul obiectivelor operaṭionale. Tipuri de obiective operaṭionale. |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
II (8h) |
8:00 -10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 |
4.Sistemul obiectivelor operaṭionale. Tipuri de obiective operaṭionale. Sistemul de competenṭe specific care pot fi asumate de geografia şcolarǎ (IV-XII) |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
12:00 -14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 |
5.Aplicarea principiilor didactice şi geografice în predarea – învăţarea geografiei |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
III (8h) |
8:00 -10:00 10:00-11:00 11:00-12:00 |
6. Metode, mijloace de învăţare şi strategii didactice utilizate în predarea – învăţarea geografiei. Definirea şi clasificarea lor. Exemple. |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
12:00 -14:00 14:00-15:00 15:00-16:00 |
7.Metode şi tehnici de evaluare a achiziṭiilor şi a rezultatelor învǎṭǎrii. Evaluarea şi noua viziune asupra învǎṭǎrii |
Curs Aplicaṭii Evaluare |
|
IV |
10:00-12:00 |
8. Evaluare finalǎ |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
|
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele material. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiectarea unei unități de învățare. Proiectarea unui test sumativ ce cuprindediferite tipuri de itemi |
2. Resurse umane
a. Formatori implicaṭi:
- Prof. dr. Pârvulescu Emil, doctor în geografie, certificat ANPC formator
- prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, profesor învǎṭǎmânt primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1.Criterii curriculare
Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare din județul Vâlcea
Justificare: abilitarea cadrelor didactice care vor preda la clasa pregătitoare în anul școlar 2018-2019 în vederea implementării Noului Curriculum la clasa pregătitoare.
Durata: 16 ore
Locul de desfǎşurare a programului: C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Proiectare |
8 |
2. |
Strategii (desfășurare de proces) |
14 |
3. |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 10 |
1. Proiectare
|
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (5 h) |
8 – 10 |
2. Strategii (desfășurare de proces) |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (5h) |
8 – 10 |
3. Strategii (desfășurare de proces) |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (1h) |
9 - 11 |
4. Evaluare finală: proiect didactic |
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: Proiectarea integratǎ a unei unități de învățare Realizarea unui proiect integrat |
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicaṭi:
Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, profesor învǎṭǎmânt primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
2.2. Coordonatorul programului: profesor metodist Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Program de perfecţionare realizat în cadrul proiectului inițiat de MECS ”Banca de date națională a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar” (ID 63931)
Publicul ţintă vizat: responsabili cu formarea continuă din unitățile de învățământ preuniversitar (cadre didactice și didactic auxiliar)
Justificarea ofertei:
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Banca națională de date va permite adăugarea de noi date și informații privind poziționarea pe ruta de formare profesională continua a cadrelor didactice, înscrierea etapelor de formare continua finalizate cu credite profesionale transferabile (CPT), calcularea CPT pe categorii de programe de formare, precum și generarea de rapoarte și statistici necesare fundamentării de studii de diagnoză și prognoză în domeniul formării continue.
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice:
Nr. crt. |
Module tematice |
Nr. ore |
1. |
Consilierea si managementul carierei didactice (5 ore) |
5 |
2. |
Cariera didactică – vocație sau întâmplare? (5 ore) |
5 |
3. |
Evaluare (2 ore) |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (5 h) |
8 – 9 |
1. Consilierea si managementul carierei didactice |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
II (5 h) |
8 – 9 |
2. Cariera didactică – vocație sau întâmplare? |
Curs |
9 – 13 |
Aplicaţii |
||
III (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
d. Modalități de evaluare:
- aplicații specifice și chestionare
- portofoliu de evaluare
2. Resurse umane
- prof. Ciocan Vetuța, prof. istorie, inspector școlar adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- insp. Apostol Doinița – ISJ, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. metodist Șandru Valeria, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist Ciobanu Dumitru