I. Criterii curriculare

Denumirea programului: Educaţia moral-religioasă în grădiniţă
Publicul ţintă vizat: educatoare
Justificarea ofertei:

      • necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a religiei;
      • aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora;
      • cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna situare în registrul cultural;
      • realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual

Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
- Competenţe vizate

  • Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
  • Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
  • Utilizarea optimă a factorilor spaţio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv-educativ;
  • Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
  • Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social;
  • Asigurarea fundamentelor necesare pentru realizarea unui curs opţional.
  • Însuşirea cunoştintelor despre spiritualitatea românească;
  • Aprofundarea cunoştintelor despre Ortodoxie;
  • Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiintei morale;
  • Dezvoltarea trăirii duhovniceşti;

Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Specificul educaţiei moral-religioase:
Scop, obiective şi principii

8

3

5

 

Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul prescolar

8

2

5

1

Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

10

3

6

1

Evaluare finală

4

   

4

Total

30

8

16

6

 

Calendarul programului


Ziua

Interval
orar

Tema

Tip activitate

Formator

1

8,00-16,00

Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii

curs
aplicatii

Prof. Ionescu Daniela
Prof. Laura Stroescu

2

8,00-16,00

Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in învăţământul prescolar

curs
aplicatii
evaluare

Prof. Ionescu Daniela

3

8,00-16,00

Educaţie moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare

curs
aplicaţii
evaluare

Prof. Laura Stroescu

4

8,00-10,00

 

10.00-14,00

Realizarea unui optional de educatie moral-religioasa in învăţământul prescolar;
Evaluare finală

aplicaţii
evaluare

evaluare

Prof. Ionescu Daniela
Prof. Laura Stroescu

- Modalităţi de evaluare a cursanţilor


Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

Prezenţa si implicare

  • frecvenţă
  • activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video);

Portofoliu – elaborărea unui proiect de curs;unui proiect didactic; propunere de tematica pentru programa unui curs optional de educatie morăl-religioasa


2.Resurse umane
Formatori implicaţi (nivelul de pregătire)
Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean, ISJ Vâlcea

Prof. Stroescu Laura- formator judeţean-Şcoala cu clasele I-VIII Nr 10 Rm Vâlcea

Certificare: adeverinţă CCD