1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:bibliotecari şcolari
Justificarea ofertei: Bibliotecile sunt principalele structuri implicate în culegerea, prelucrarea şi diseminarea informaţiilor. Ele sunt centre de informare, cercetare, documentare şi pun la dispoziţia utilizatorilor informaţii din toate domeniile. Biblioteca, bibliotecarii sunt nevoiţi să adopte noi forme de organizare, structuri moderne, informatizate şi să comunice cu un public numeros, diversificat, exigent. Formarea continuă a celor care lucrează în biblioteci devine o prioritate, din acest punct de vedere
Durata: 24 ore de formare
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Evidenţa publicaţiilor |
2 ore |
1 oră |
1 oră |
- |
Dezvoltarea colecţiilor § tipuri de documente § principiile dezvoltării colecţiilor |
2 ore |
1 oră |
1 oră |
- |
Catalogarea publicaţiilor |
5 ore |
2 ore |
2 ore |
1 oră |
Indexarea publicatiilor -limbaje de indexare cu sructură ierarhica - indexarea coordonată |
5 ore |
2 ore |
2 ore |
1 oră |
Sisteme informatizate de bibliotecă |
2 ore |
1 oră |
1oră |
- |
Utilizatorii şi nevoile lor de informare |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Legislaţie de bibliotecă |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Proceduri in biblioteca scolara |
2 ore |
2 ore |
- |
- |
Evaluare finală |
2 ore |
- |
- |
2 ore |
Total |
24 ore |
13ore |
7 ore |
4 ore |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 15,00-17,00 |
Evidenta publicatiilor Dezvoltarea colecţiilor - tipuri de documente - principiile dezvoltării colecţiilor Catalogarea publicaţiilor |
Curs Aplicaţii evaluare |
Puranu Georgeta |
2 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 15,00-17,00 |
Indexarea publicaţiilor Sisteme informatizate de bibliotecă |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
9,00-11,00 11,00-13,00 13,00-15,00 |
Utilizatorii şi nevoile lor de informare Legislaţie de biblioteca Proceduri in biblioteca scolara |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9,00-11,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
activitatea la seminar – (prezenţă activă) |
Realizarea unui portofoliu tematic |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Publicul – ţintă public:responsabili formare continuă şi perfecţionare din unităţile şcolare (personal didactic şi didactic auxiliar)
Justificarea ofertei: Responsabilul cu formarea continuă este persoana desemnată de conducerea unităţii de învăţământ să gestioneze activitatea de dezvoltare profesională şi personală a angajaţilor din instituţie. Pe parcursul întregii activităţi colaborează şi este consiliat de către inspectorul pentru dezvoltare profesională al ISJ şi de către profesorul metodist al CCD, responsabil de zonă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Prezentarea legislaţiei în vigoare, a regulamentelor şi metodologiei formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar – 4 ore
2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar – 4 ore
3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar – 7 ore
4. Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă – 7 ore
c. Calendarul programului:
|
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Prezentarea legislaţiei în vigoare 2. Rolul CCD Valcea în formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Șandru Valeria
Prof. Ciobanu Dumitru |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 16 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 9 |
3. Managementul formării continue în unităţile de învăţământ preuniversitar |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III |
8 – 9 |
4. Metodologia de acreditare a programelor de formare continuă |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
IV |
8 – 9 |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
Aplicaţii |
|
9 - 12 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (prezetare Power Point ), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare:Completarea corectă a bazei de date a unităţii şcolare BDISJCCD
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, care doresc sa-si imbunatateasca folosirea calculatorului in cadrul activitatilor scolare si extrascolare
Justificarea ofertei: existenţa laboratoarelor de informatica din fiecare unitate scolara, introducerea utilizarii calculatorului in cadrul activitatilor scolare duce îmbunătătirea şi chiar restructurarea modului de predare-învăŃare-evaluare prin adaptarea curriculumului fiecărei discipline la cerintele societătii informatizate, care necesită utilizarea, perfectionarea şi adaptarea continuă la concept.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
|
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Utilizarea aplicatie Word |
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
2. Calculul tabelar Microsoft Excel |
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
12 h |
3h |
8h |
1h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24h |
5 h |
15 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
|
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I |
8 – 9 |
1. Utilizarea aplicatie Word |
Curs |
Prof. Bologa Cristina
Prof. Tanasie Daniela |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
II |
8 – 9 |
2. . Calculul tabelar Microsoft Excel |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
III |
8 – 9 |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
IV |
8 – 9 |
3. Prezentari Microsoft Power Point |
Aplicaţii |
|
9 - 12 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (prezetare Power Point ), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
§ activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, , dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste,referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
elaborarea unei prezentari a unei activitati scolare in Power Point |
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi ce vizează cunoaşterea şi utilizarea instrumentelor clasice şi moderne specifice învăţământului electronic, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea activităţii cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.«
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Instruirea asistată de calculator |
5 |
2 |
2 |
1 |
2. Multimedia în educaţie |
5 |
2 |
2 |
1 |
3. Sisteme de management al învăţării |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Utilizarea tehnologiilor web în procesul didactic |
6 |
2 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
|
Total |
24 |
8 |
10 |
6 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 |
Instruirea asistată de calculator |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Florin |
2 |
8-14 |
Multimedia în educaţie |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-14 |
Sisteme de management al învăţării |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
8-14 |
Utilizarea tehnologiilor web în procesul didactic |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
10 - 12 |
Evaluare finală |
|
|
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă - activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, interviul,); |
portofoliu |
2. Resurse umane:
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat:cadre didactice din învăţământul preşcolar
Justificarea ofertei: Metodele interactive de grup sunt modalităţi moderne ale învăţării şi dezvoltării personale încă de la vârstele timpurii, sunt instrumente didactice care favorizează interschimbul de idei, de experienţe, de cunoştinţe. Implementarea acestor instrumente didactice moderne presupune un cumul de calităţi şi disponibilităţi din partea cadrului didactic, receptivitate la nou, adaptarea stilului didactic, mobilizare, dorinţa de autoperfecţionare, gândire reflexivă şi modernă, creativitate, inteligenţa de a accepta noul şi o mare flexibilitate în concepţii.
Interdisciplinaritatea presupune o învăţare prin cooperare, prin colaborare, produce o confruntare de idei, opinii şi argumente, creează situaţii de învăţare centrate pe disponibilitatea şi dorinţa de cooperare a copiilor, pe implicarea lor directă şi activă, pe influenţa reciprocă din interiorul microgrupurilor şi interacţiunea socială a membrilor unui grup.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Prezentarea cursului Metodele interactive de grup (elemente generale) |
2 |
2 |
|
|
Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor instructiv-educative |
10 |
3 |
6 |
1 |
Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative |
8 |
4 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
4 |
- |
- |
4 |
Total |
24 |
9 |
9 |
6 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orăr |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8.00-10.00 10,00-13,00
|
Prezentarea cursului Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice |
curs aplicaţii
|
Prof.Ancuţa Giorgiana
prof. Ohîi Maria |
2 |
9.00-12,00 12,00-18,00 18,00-19,00 |
Metode interactive de grup utilizate în cadrul activităţilor didactice; Activizarea şi interactivitatea preşcolarilor; |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
10,00-12,00 12,00-14,00 14,00-15,00
|
Proiectarea scenariilor didactice adecvate învăţării active şi a metodelor active de învăţare, activităţi demonstrative;
|
curs aplicaţii evaluare
|
|
4 |
10,00-12,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă - activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
Portofoliu specific |
2. Resurse umane