1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noţiuni introductive |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Structuri organizatorice specifice |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Metode si tehnici de management |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Managementul prin obiective |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Managementul prin buget şi proiecte |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Managementul organizației școlare |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Noţiuni introductive
2. Structuri organizatorice specifice |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Metode si tehnici de management
4. Managementul prin obiective |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Managementul prin buget şi proiecte
6.Managementul organizației școlare |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; - proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul primar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata cursului: 32 ore.
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
1. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare.
2. Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare în funţie de scop şi particularităţile individuale/grup.
3. Aplicarea strategiilor didactice de utilizare eficientă a mijloacelor/auxiliarelor didactice în procesul de învăţământ.
4. Manifestarea deschiderii faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.
b. Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare |
8 |
3 |
4 |
1 |
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare |
4 |
1 |
2 |
1 |
3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar |
4 |
1 |
3 |
- |
4. Rolul exemplelor în predare-învăţare |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Metode şi instrumente evaluative |
4 |
1 |
3 |
- |
6. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic |
6 |
2 |
3 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
32 |
9 |
18 |
5 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare |
Curs |
Prof. Săraru Elena Calonfira
Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela
Prof. Stanca Alina |
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
13-16 |
||||
II (8 h) |
8 – 9 |
2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare 3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Evaluare |
|||
13-16 |
||||
III (8 h) |
8 – 9 |
4. Rolul exemplelor în predare-învăţare
5. Metode şi instrumente evaluative |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 13 |
Curs |
|||
13 – 16 |
Aplicaţii |
|||
IV (6 h) |
8 – 9 |
Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic |
Curs |
|
9 - 12 |
Aplicaţii |
|||
12 – 14 |
||||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: Tema1 - Proiectaţi o unitate de învăţare la limba şi literatura română din perspectiva unei competenţe cheie, la clasa pregătitoare Tema2- Identificaţi activităţi interactive de promovare a metodelor activ participative prezentate sub forma jocului, la clasa I Tema3- Elaboraţi o hartă conceptuală pentru disciplina limba şi literatura română, clasa a II-a Tema4- Realizaţi un proiect didactic pentru limba şi literatura română, clasa a III-a, folosind minim trei metode studiate Tema5– Realizaţi un joc de rol/proces literar, la o lecţie de literatură, clasa a IV-a (Ex. Judecata lui Nică) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
- Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video; - Proiecte, referate, portofolii |
elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător. |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei:Îmbunătăţirea capacităţii sistemului educaţional de a raspunde preventiv fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Se urmăreşte ca metodele folosite să contribuie la creşterea motivaţiei pentru învăţare şi optarea pentru învătământul de stat ca alternativă viabilă în construirea unui viitor împlinit al copiilor. Vor fi îmbunătăţite metodele de consiliere a elevilor şi a părinţilor în vederea minimalizării părăsirii şcolii utilizând modalităţi de lucru inovatoare. Se va pune accent în principal pe maniera de lucru nonformală, ştiut fiind faptul că este cea care captivează şi aduce mai multe rezultate pe termen lung.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Abandonul scolar I.1. Definire, cauze, efecte I.2. Identificarea categoriilor de persoane care sunt în risc de abandon şcolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar I.3. Actiuni de prevenire a bandonului scolar |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
- |
|
II. Ce este un facilitator II.1. Exercitiu Construirea facilitatorului II.2. Prejudecăţi, stereotipuri şi cum influenţează acestea facilitarea |
||||
5 h |
1 h |
4 h |
- |
|
III. Comunicarea III.1. Comunicarea - feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary III.2. Comunicare non-verbală, ascultarea activă III.3. Conflicte - medierea conflictelor, negociere |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
- |
|
IV. Activitati specifice facilitării școlare IV.1. Rolul comunităţii în prevenirea abandonului şcolar, factori interesaţi IV.2. Rolul educatiei nonformale în comunicarea cu beneficiarii (elevi si părinţi) |
||||
5 h |
1 h |
3 h |
1 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 h |
15 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (6 h) |
8 – 9 |
Abandonul scolar - Definire, cauze, efecte - Identificarea categoriilor de persoane care sunt in risc de abandon scolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar - Actiuni de prevenire a bandonului scolar |
Curs |
Prof. Șandru Valeria
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
II(5 h) |
8 – 10 |
Ce este un facilitator - Exercitiu Construirea facilitatorului - Prejudecati, stereotipuri si cum influentează acestea facilitarea |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
III(6 h) |
8 – 10 |
Comunicarea - Comunicarea - feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary - Comunicare non-verbala, ascultarea activa - Conflicte - medierea conflictelor, negociere |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
IV(5 h) |
8 – 10 |
Activitati specifice facilitării școlare - Rolul comunitatii în prevenirea abandonului scolar, factori interesati - Rolul educatiei nonformale in comunicarea cu beneficiarii (elevi si parinti) |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
V(2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă – (prezenţă fizică); - activitatea la seminar – (prezenţă activă). |
Realizarea unui portofoliu Completarea unui chestionar |
2.Resurse umane
1. Criterii curriculare
Tip program: formare şi dezvoltare profesională
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Pornind de la conştientizarea impactului şi rolului profesorului într-o lume marcată de o autentică criză a educaţiei şi de la cunoaşterea reală a nevoilor de formare continuă a cadrelor didactice ne-am propus conceperea şi derularea unui program realist, axat pe nevoile cursanţilor, pe strategiile interactive, pe comunicarea reală, empatică, pe stimularea creativităţii participanţilor. În acest sens, programul conceput îşi propune să aducă aspecte semnificative, de noutate în didactică, precum şi să dezvolte plaja competenţelor didactice în direcţia proiectării, organizării şi evaluării procesului didactic.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
I. Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare 1. Evoluţia conceptului 2. Evoluţia problematicii evaluării în scoală 3. Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare 4. Dificultăţi ale procesului de evaluare |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
- |
|
II. Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ 1. Principii 2. Funcţii 3. Obiective 4. Relaţia între curriculum şi evaluare |
||||
6 h |
2 h |
4 h |
- |
|
III.Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare 1. Clasificarea itemilor; 2. Elaborare de itemi; 3. Descriptori de performanţă |
||||
5 h |
2 h |
3 h |
- |
|
IV.Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare 1. Metode tradiţionale; 2. Metode alternative; 3. Matricea de evaluare 4. Valorificarea rezultatelor şcolare |
||||
5 h |
1 h |
3 h |
1h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
7 h |
14 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I (6h) |
8 - 9 |
Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare 1. Evoluţia conceptului 2. Evoluţia problematicii evaluării în scoală 3. Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare 4. Dificultăţi ale procesului de evaluare |
Curs |
Prof. Papuzu Cornelia
Prof. Aurelia Grama |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
II (6h) |
8 – 10 |
Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ 1. Principii 2. Funcţii 3. Obiective 4. Relaţia între curriculum şi evaluare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
III (6h) |
8 – 10 |
Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare 1. Clasificarea itemilor; 2. Elaborare de itemi; 3. Descriptori de performanţă |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
IV (5 h) |
8 – 10 |
Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare 1. Metode tradiţionale; 2. Metode alternative; 3. Matricea de evaluare 4. Valorificarea rezultatelor şcolare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 13 |
Aplicații |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă – (prezenţă fizică); - activitatea la seminar – (prezenţă activă) |
Realizarea unui portofoliu Completarea unui chestionar |
2. Resurse umane
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;
2. Să identifice şi elimine barierele care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;
3. Să cunoască şi utilizeze câteva metode şi modele de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;
4. Să cunoască metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Legislaţie specifică, documente internaţionale |
2 |
1 |
1 |
- |
2.Nediscriminarea |
4 |
1 |
3 |
- |
3.Dezvoltarea durabilă |
6 |
2 |
3 |
1 |
4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară |
6 |
2 |
3 |
1 |
5.Ghid de bune practici |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8 - 14 |
1.Legislaţie specifică, documente internaţionale2. Nediscriminarea |
curs aplicatii |
Prof. Şandru Valeria
|
2 |
8 - 16 |
3.Dezvoltarea durabilă |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8 - 16 |
4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară 5.Ghid de bune practici |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10 - 14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane: