Oferta 2013-1014

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:  Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

  • abilitatea de a folosi tehnici de managent specifice
  • elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
  • cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
  • adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1. Noţiuni introductive

2 h

1 h

1 h

-

2. Structuri organizatorice specifice

3 h

1 h

2 h

-

3. Metode si tehnici de management

4 h

1 h

2 h

1 h

4. Managementul prin obiective

4 h

2 h

2 h

-

5. Managementul prin buget şi proiecte

4 h

2 h

2 h

-

6. Managementul organizației școlare

5 h

2 h

2 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

9 h

11 h

4 h

 

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I (6 h)

8 – 9

1. Noţiuni introductive

 

2. Structuri organizatorice specifice

Curs

 

 

 

 

Prof. Bică Andra

 

 

 

 

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

II(8 h)

8 – 10

3. Metode si tehnici de management

 

4. Managementul prin obiective

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

IV(8 h)

8 – 10

5.  Managementul prin buget şi proiecte

 

6.Managementul organizației școlare

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

14 – 16

Evaluare

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

Modalități de evaluare a cursanților:

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finala

prezenţa si implicare

-          activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video;

-          proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice.

proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului

2. Resurse umane:

  • Prof. Bică Andra, director CCD (formator județean),
  • Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
  • Insp. Gen. Gherghinaru Ion

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul primar

Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului pentru învăţământul primar, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.

Durata cursului: 32 ore.

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

1.    Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare.

2.    Utilizarea strategiilor adecvate de evaluare în funţie de scop şi particularităţile individuale/grup.

3.    Aplicarea strategiilor didactice de utilizare eficientă a mijloacelor/auxiliarelor didactice în procesul de învăţământ.

4.    Manifestarea deschiderii faţă de tendinţele novatoare necesare dezvoltării profesionale.

b. Planificarea pe stagii/ module tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare

8

3

4

1

2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare

4

1

2

1

3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar

4

1

3

-

4. Rolul exemplelor în predare-învăţare

4

1

3

-

5. Metode şi instrumente evaluative

4

1

3

-

6. Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic

6

2

3

1

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

32

9

18

5

c. Calendarul programului:  

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formatori

I

(8 h)

8 – 9

1. Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare

Curs

 

 

 

 

 

 

Prof.   Săraru Elena Calonfira

 

Prof. Pârvulescu Mihaela Marcela

 

Prof. Stanca Alina

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

13-16

II

(8 h)

8 – 9

2. Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățare

3. Metode de dezvoltare a creativităţii specifice învăţământului primar

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Evaluare

13-16

III

(8 h)

8 – 9

4. Rolul exemplelor în predare-învăţare

 

5. Metode şi instrumente evaluative

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 13

Curs

13 – 16

Aplicaţii

IV

(6 h)

8 – 9

Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului teoretic

Curs

9 - 12

Aplicaţii

12 – 14

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală:

Tema1 - Proiectaţi o unitate de învăţare la limba şi literatura română din perspectiva unei competenţe cheie, la clasa pregătitoare

Tema2- Identificaţi activităţi interactive de promovare a metodelor activ participative  prezentate sub forma jocului, la clasa I

Tema3-  Elaboraţi o hartă conceptuală pentru disciplina limba şi literatura română, clasa a II-a

Tema4- Realizaţi un proiect didactic pentru limba şi literatura română, clasa a III-a, folosind  minim trei metode studiate

Tema5– Realizaţi un joc de rol/proces literar, la o lecţie de literatură, clasa a IV-a (Ex. Judecata lui Nică)

Evaluare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţă şi implicare

-         Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video;

-         Proiecte, referate, portofolii

 elaborarea temelor propuse, susţinerea  uneia  dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător.

2. Resurse umane

  • prof. Săraru Elena Calonfira, – formator judeţean, inspector şcolar de specialitate
  • prof. Pârvulescu Mihaela Marcela, formator judeţean
  • prof. Stanca Alina, formator județean

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei:Îmbunătăţirea capacităţii sistemului educaţional de a raspunde preventiv fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Se urmăreşte ca metodele folosite să contribuie la creşterea motivaţiei pentru învăţare şi optarea pentru învătământul de stat ca alternativă viabilă în construirea unui viitor împlinit al copiilor. Vor fi îmbunătăţite metodele de consiliere a elevilor şi a părinţilor în vederea minimalizării părăsirii şcolii utilizând modalităţi de lucru inovatoare. Se va pune accent în principal pe maniera de lucru nonformală, ştiut fiind faptul că este cea care captivează şi aduce mai multe rezultate pe termen lung.

Durata: 24 de ore    

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  • Proiectarea, organizarea și realizarea activităţilor educative extracurriculare.
  • Proiectarea si organizarea activitatilor instructiv – educative in colaborare cu comunitatea.
  • Soluţionarea situaţiilor conflictuale, mediere, negocierea conflictelor, asigurarea unui climat de transparenţă, încredere şi responsabilitate în şcoală.
  • Elaborarea de strategii eficiente ale parteneriatului scoala – familie.
  • Cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
  • Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea „situaţiilor de criză”.

b. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

I. Abandonul scolar

I.1. Definire, cauze, efecte

I.2. Identificarea categoriilor de persoane care sunt în risc de abandon şcolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar

I.3. Actiuni de prevenire a bandonului scolar

       
       

6 h

2 h

4 h

-

II. Ce este un facilitator

II.1. Exercitiu Construirea facilitatorului

II.2. Prejudecăţi, stereotipuri  şi cum influenţează acestea facilitarea

       

5 h

1 h

4 h

-

III. Comunicarea

III.1. Comunicarea - feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary

III.2. Comunicare non-verbală, ascultarea activă

III.3. Conflicte - medierea conflictelor, negociere

       
       

6 h

2 h

4 h

-

IV. Activitati specifice facilitării școlare

IV.1. Rolul comunităţii în prevenirea abandonului şcolar, factori interesaţi

IV.2. Rolul educatiei nonformale în comunicarea cu beneficiarii (elevi si părinţi)

       
       

5 h

1 h

3 h

1 h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

6 h

15 h

3 h

c. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip de activitate

Formator

I (6 h)

8 – 9

Abandonul scolar

-        Definire, cauze, efecte

-        Identificarea categoriilor de persoane care sunt in risc de abandon scolar, caracteristici ale acestora, si a celor care pot influenta abandonul contribuind la reducerea lui, harta abandonului scolar

-        Actiuni de prevenire a bandonului scolar

Curs

 

 

 

 

Prof. Șandru Valeria

 

 

 

 

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

II(5 h)

8 – 10

Ce este un facilitator

-       Exercitiu Construirea facilitatorului

-        Prejudecati, stereotipuri  si cum influentează acestea facilitarea

Curs

10 – 12

Aplicații

12 – 13

Aplicații

III(6 h)

8 – 10

Comunicarea

-        Comunicarea - feedback, bariere în comunicare, Ferestra Johary

-        Comunicare non-verbala, ascultarea activa

-        Conflicte - medierea conflictelor, negociere

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

IV(5 h)

8 – 10

Activitati specifice facilitării școlare

-        Rolul comunitatii în prevenirea abandonului scolar, factori interesati

-        Rolul educatiei nonformale in comunicarea cu beneficiarii (elevi si parinti)

Curs

10 – 12

Aplicații

12 – 13

Aplicații

V(2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor:

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

 prezenţa si implicare

- frecvenţă – (prezenţă fizică);

- activitatea la seminar – (prezenţă activă).

Realizarea unui portofoliu

Completarea unui chestionar

2.Resurse umane

  • prof. Șandru Valeria, formator regional, profesor metodist CCD.

1. Criterii curriculare

Tip program: formare şi dezvoltare profesională

Publicul  ţintă vizat: profesori din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Pornind de la conştientizarea impactului şi rolului profesorului într-o lume marcată de o autentică criză a educaţiei şi de la cunoaşterea reală a nevoilor de formare continuă a cadrelor didactice ne-am propus conceperea şi derularea unui program realist, axat pe nevoile cursanţilor, pe strategiile interactive, pe comunicarea reală, empatică, pe stimularea creativităţii participanţilor. În acest sens, programul conceput îşi propune să aducă aspecte semnificative, de  noutate în didactică, precum şi să dezvolte plaja competenţelor didactice în direcţia proiectării, organizării şi evaluării procesului didactic.

Durata: 24 de ore    

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

  1. Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
  2. Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
  3. Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant;
  4. Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ.

b. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

I.    Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare

1.      Evoluţia conceptului

2.       Evoluţia problematicii evaluării în scoală

3.      Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare

4.      Dificultăţi ale procesului de evaluare

       
       

6 h

2 h

4 h

-

II.    Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ

1.   Principii

2.    Funcţii

3.    Obiective

4.    Relaţia între curriculum şi evaluare

       

6 h

2 h

4 h

-

III.Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare

1.      Clasificarea itemilor;

2.      Elaborare de itemi;

3.      Descriptori de performanţă

       
       

5 h

2 h

3 h

-

IV.Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare

1.      Metode tradiţionale;

2.      Metode alternative;

3.      Matricea de evaluare

4.      Valorificarea rezultatelor şcolare

       
       

5 h

1 h

3 h

1h

Evaluare finală

2 h

-

-

2 h

Total

24 h

7 h

14 h

3 h

c. Calendarul programului

Ziua

Intervalul orar

Tema

Tip de activitate

Formator

I (6h)

8 - 9

Evoluţia conceptului, dificultăţi ale procesului de evaluare

1.      Evoluţia conceptului

2.       Evoluţia problematicii evaluării în scoală

3.      Caracteristici actuale ale conceptului de evaluare

4.      Dificultăţi ale procesului de evaluare

Curs

 

 

 

 

 

 

 

Prof. Papuzu Cornelia

 

 

 

 

Prof. Aurelia Grama

9 - 11

Aplicații

11 – 12

Curs

12 – 14

Aplicații

II (6h)

8 – 10

Evaluarea parte integrantă a procesului de învăţământ

1.      Principii

2.      Funcţii

3.      Obiective

4.      Relaţia între curriculum şi evaluare

Curs

10 – 12

Aplicații

12 – 14

Aplicații

III (6h)

8 – 10

Tipuri de itemi, metodologia elaborării probelor de evaluare

1.      Clasificarea itemilor;

2.      Elaborare de itemi;

3.      Descriptori de performanţă

Curs

10 - 12

Aplicații

12 – 13

Aplicații

IV (5 h)

8 – 10

Aplicaţii privind utilizarea metodelor alternative de evaluare; înregistrarea rezultatelor şcolare

1.      Metode tradiţionale;

2.      Metode alternative;

3.      Matricea de evaluare

4.      Valorificarea rezultatelor şcolare

Curs

10 – 12

Aplicații

12 – 13

Aplicații

V (2h)

9 - 11

Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector)

Evaluare

 

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finala

 prezenţa si implicare

-  frecvenţă –  (prezenţă fizică);

- activitatea la seminar –  (prezenţă activă)

Realizarea unui portofoliu

Completarea unui chestionar

2. Resurse umane

  • prof. Papuzu Cornelia, formator
  • prof. Aurelia Grama, formator

1. Criterii curriculare:

Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare

Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.

Durata programului: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;

2. Să identifice şi elimine barierele care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;

3. Să cunoască şi utilizeze câteva metode şi modele de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;

4. Să cunoască metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.

b. Planificarea modulelor tematice:

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale

2

1

1

-

2.Nediscriminarea

4

1

3

-

3.Dezvoltarea durabilă

6

2

3

1

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

6

2

3

1

5.Ghid de bune practici

4

1

3

-

Evaluare finală

2

-

-

2

Total

24

7

13

4

c. Calendarul programului:

Ziua

Interval

orar

Tema

Tip activitate

Formatori

1

8 - 14

1.Legislaţie specifică, documente internaţionale2. Nediscriminarea

curs

aplicatii

 

Prof. Şandru Valeria

 

 

 

2

8 - 16

3.Dezvoltarea durabilă

curs

aplicatii

evaluare

3

8 - 16

4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară

5.Ghid de bune practici

curs

aplicaţii

evaluare

4

10 - 14

Evaluare finală

evaluare

Modalităţi de evaluare a cursanţilor

Evaluare teorie

Evaluare

aplicaţii

Evaluare finală

prezenţa şi implicare

Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare.

Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice.

Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic

2. Resurse umane:

  • prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
  • prof. Georgescu Alina, coordonator CJAP, formator județean