Noutăți an școlar 2023-2024

1. Criterii curriculare

Publicul - țintă vizat: cadre didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare din învățământul preuniversitar 

Justificare:

Pregătirea profesorilor cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare în vederea  susținerii unui act educațional de calitate. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar 198/ 2023 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului

a. Competențe vizate:

- Utilizarea documentelor școlare reglatoare;

- Cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice

- Formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;

- Dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;

- Aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei

b. Forma de organizare a programului: formare față în față, webinarii sincron și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;

d. Planificarea pe module tematice:

Nr.

crt.

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicatii

Evaluare

1

Elemente de metodică și pedagogie generală

4

1 (webinar față în față)

3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)

-

2

Managementul clasei de elevi

4

1(webinar față în față)

3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)

-

3

Documente de proiectare didactică: programa școlară, planificarea, proiectul de lecție 

4

1(webinar față în față)

3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)

-

4

Tehnici de evaluare – aplicații pe discipline de specialitate (itemi de evaluare)

4

1(webinar față în față)

3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom)

-

5

Surse de activitate de învățare interactivă multimedia – manualul digital

4

1 (față în față)

3 (aplicații față în față)

-

6

Aplicații specifice disciplinei predate

2

1 (față în față)

 

1 ora (față în față)

7

Evaluare finală

2

 

 

2 (asincron online)

 

Total

24

6

15

3

 

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

 

 

08.00 -  10.00

 

Elemente de metodică și pedagogie generală

Managementul clasei de elevi

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

10.00 -  12.00

 

două ore asincron/ tema classroom

II

(4h)

08.00 -  11.00

 

Documente de proiectare didactică: programa școlară, planificarea, proiectul de lecție 

 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

10.00 -  12.00

 

două ore asincron/ tema classroom

III

(4h)

08.00 -  10.00

 

Tehnici de evaluare – aplicații pe discipline de specialitate (itemi de evaluare)

Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față)

10.00 -  12.00

 

două ore asincron/ tema classroom

IV

(4h)

08.00 -  11.00

 

Surse de activitate de învățare interactivă multimedia – manualul digital

 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

10.00 -  12.00

 

două ore asincron/ tema classroom

V

(6h)

08.00– 12.00

 

Aplicații specifice disciplinei predate

Aplicații

(față în față)

12.00 -  14.00

 

(față în față)

VI

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalităţi de evaluare

 Evaluare teorie

Evaluare aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:

ü  Proiectul unității de învățare

ü  Proiect didactic (cu resurse  online)

ü  Test de evaluare (3 categorii de itemi)

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

- prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- prof. Ciobanu Dumitru – profesor discipline tehnice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF,  Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Andrei Simona, profesor pedagogie și instruire practică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC

- prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național

- prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- prof. Ciuca Ana Maria, profesor învățământ preimar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD