Noutăți an școlar 2023-2024

1.Criterii curriculare

Public - țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Programul de formare îşi propune să realizeze o aprofundare a noțiunilor și formarea competențelor specifice funcției de diriginte.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- Proiectarea, realizarea și evaluarea activităților specifice funcției de diriginte;

- Utilizarea unor strategii didactice caracteristice activităților de dirigenție  în scopul diferenţierii şi individualizării demersurilor didactice şi adaptării metodelor la nivelul grupului țintă (elevi/părinți);

- Elaborarea de proiecte educaţionale în domeniul consilierii și orientării în vederea optimizării procesului didactic.

b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

Tipuri de aplicații folosite: zoom

d. Planificarea modulelor tematice

 

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Specificul activităților de dirigenție. Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui.

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3 Proiecte educaționale

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema4 Caracteristici ale actvității de consiliere parentală

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

08.00 -  10.00

10.15 -  12.15

Specificul activității de dirigenție: competențe, atribuții, portofoliu. 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

II

(4h)

08.00- 10.00

10.15- 12.15

Domenii de conținut în consiliere și orientare.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15– 12.15

Strategii didactice utilizate în activitatea dirigintelui.

Teorie + aplicații + evaluare

(webinar față în față)

IV

(4h)

08.00– 10.00

10.15– 12.15

Proiecte educationale nonformale.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

V

(2h)

08.00– 10.00

 

Caracteristici ale actvității de consiliere parentală

Aplicații

(webinar față în față)

VI

(4h)

08.00-12.00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații

(teme offline)

VII

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

Structura portofoliului de evaluare:

1. Elaborarea unui proiect educațional pentru Săptămâna altfel;

2. Proiectarea unei activități de consiliere și suport parental.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- prof. Calotă Elena Daniela, prof.psih.dr, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- prof. Calotă Ionel Adrian, prof. învățământ primar, grad didactic I, inspector școlar, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);

b. Coordonatorul programului profesor metodist