Noutăți an școlar 2023-2024

1.Criterii curriculare

Public - țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):

            Programul de formare îşi propune să eficientizeze demersul didactic prin intermediul stategiilor de evaluare remedială. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul evaluării și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care necesită o intervenție promptă. Evaluarea este o componentă esenţiala a procesului instructiv- educativ, având ca scop cunoaşterea efectelor activităţii desfăşurate, în vederea optimizării ei, pe baza colectării, organizării şi interpretării rezultatelor obţinute prin intermediul instrumentelor de evaluare. Rolul ei este să depisteze limitele învăţării, greşeli, lacune, nivel prea scăzut de cunoştinţe, dificultăţi în interpretarea şi aplicarea cunoştinţelor, pentru depăşirea acestora şi realizarea progresului şcolar. 

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- Deschiderea față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.

- Gestionarea intervențiilor decizionale în remedierea aspectelor de management al clasei de elevi.

- Respectarea principiilor care să reducă efectele subiectivismului în practica evaluativă.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

PowerPoint, Kahoot, Canva, Prezi, Padlet, Jambord

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru.  Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European.

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2

Subiectivismul în practica evaluativă

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3

Efecte perturbatoare în apreciere și notare

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema 4

Ecuația personală a examinatorului

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finală

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I (5h)

08.00 -  11.00

 

 1. Preambul teoretic

Teorie + aplicații

2 h (webinar față în față)

1 h temă offline

11.00 – 13,00

2. Subiectivismul în practica evaluativă – abordări teoretice și practice

Aplicații

(teme offline)

II(6h)

08.00- 11.00

 

3. Efecte perturbatoare în apreciere și notare

Teorie + aplicații

2 h (webinar față în față)

1 h temă offline

11.30 – 14,30

4. Efectul de ancorare. Efectul Pygmalion

Teorie + aplicații

2 h (webinar față în față)

1 h temă offline

III(5h)

08.00 -  10.00

 

5. Efectul tendinței centrale. Efectul de contrast

Aplicații

(teme offline)

10.00 – 13,00

6. Efectul de similaritate. Eroarea logică

Teorie + aplicații

2 h (webinar față în față)

1 h temă offline

IV

(5h)

08.00 -  11.00

7. Metode și tehnici moderne de evaluare

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

11.00 – 13,00

8. Ecuația personală a examinatorului

Aplicații

(teme offline)

V

(3h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual.

Structura portofoliului de evaluare:

Elaboraea a două fișe de progres.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

-  prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

-  profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta,  profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- profesor Mihăilescu Alina,  profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD