IV.27. Leadership managerial eficient, premiza a asigurarii calitatii serviciilor educationale din scoala ta!
September 16, 2015IV.29. Managementul carierei
September 16, 20151.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
– abilitatea de a folosi tehnici de managent specifice
– elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
– cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
– adoptarea de conduite eficiente pentru organizaţia şcolară.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noţiuni introductive |
2 h |
1 h |
1 h |
– |
2. Structuri organizatorice specifice |
3 h |
1 h |
2 h |
– |
3. Metode si tehnici de management |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Managementul prin obiective |
4 h |
2 h |
2 h |
– |
5. Managementul prin buget şi proiecte |
4 h |
2 h |
2 h |
– |
6. Managementul organizației școlare |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Noţiuni introductive
2. Structuri organizatorice specifice |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
|
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Metode si tehnici de management
4. Managementul prin obiective |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Managementul prin buget şi proiecte
6.Managementul organizației școlare |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; – proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean,
Prof. Adina Dobrete, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD formator județean