IV.32. Management prin obiective – competenţe necesare coordonatorilor de proiecte şi programe educative.
September 16, 2015IV.34. Management și consiliere pentru cariera didactică
September 16, 20151. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
a. Competenţe vizate:
– realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru,
– elaborarea fişelor de încadrare,
– elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
– folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Planificarea modulelor:
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru – 4 ore;
2. Încadrarea cu personal didactic – 4 ore;
3. Elaborarea deciziilor – 4 ore;
4. Mapa directorului – 5 ore;
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor – 5 ore;
6. Evaluare – 2 ore.
c. Calendarul programului:
Ziua |
Orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru 2. Încadrarea cu personal didactic |
Curs |
Prof. Cumpănășoiu Sorin
Prof. Dumbrăvescu Dumitru
Prof. Statie Silviu |
9 – 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Elaborarea deciziilor 4. Mapa directorului |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Curs |
|
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
10 – 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (4h) |
9 – 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
– activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; – proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
- Prof. Cumpănășoiu Sorin-Teodor, inspector școlar general adjunct, formator județean
- Prof. Dumbrăvescu Dumitru, inspector de specialitate ISJ Vâlcea, formator judetean
- Prof. Statie Silviu, inspector de specialitate ISJ Vâlcea, formator judetean