IV.42. Pregătirea cadrelor didactice pe tematici europene
September 17, 2015IV.44. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare
September 17, 2015Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar
Justificarea ofertei:
„Abandonul şcolar este o formă a eşecului şcolar” sau “ieşirea din şcoală în general, indiferent de nivel, fără obţinerea diplomei care să ateste finalizarea studiilor”. Din punct de vedere economic, abandonul şcolar reprezintă un indicator al eficienţei sistemului şcolar; cu cât indicele este mai mic, cu atât sistemul şcolar este mai eficient
Durata: 30 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
· Adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială
· Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, complexă, totală (ectosemantică), multiplă, diversificată şi specifică;
· Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
· Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
· Aplicarea tehnicilor de cunoaștere a problematicilor socio-educaționale în consilierea, orientarea/integrarea socio-psihopedagogică a elevilor;
· Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice;
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
I. Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora |
8 h |
2 h |
6 h |
II. Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați |
8h |
2 h |
6 h |
III. Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
8 h |
2 h |
6 h |
IV. Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
3 h |
|
3 h |
Evaluare finală |
3 h |
|
|
Total |
30 |
6 h |
21 h |
– Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8-16 |
Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia PsihologNichita Ligia |
II |
8-16 |
Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia PsihologNichita Ligia |
III |
8-16 |
Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia PsihologNichita Ligia |
IV |
8-11 |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
aplicaţii evaluare |
Prof. Grama Aurelia Prof. Papuzu Cornelia PsihologNichita Ligia |
IV |
11-14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Prof. Papuzu Cornelia Prof. Grama Aurelia PsihologNichita Ligia |
– Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea in timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde: Studiu de caz – Prevenirea abandonului școlar, Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |