IV.46. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor
September 17, 2015IV.48. Transdisciplinaritatea – o abordare curriculară modernă
September 17, 20151. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: responsabilii ariilor curriculare/comisiilor metodice din unitățile de învățământ preuniversitar
Justificarea ofertei: dezoltarea competențelor specific de proiectare a curriculum-ului integrat, de muncă în echipă, de evaluare a activităților de învățare în contexte nonformale și informale
Durata:24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
– Proiectarea de activități specific interdisciplinare,
– Utilizarea de metode, tehnici, procedee în context nonformal și formal,
– Integrarea metodelor de lucru în cadru formal și informal,
– Dezvoltarea parteneriatului școală – comunitate.
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. |
4h |
2h |
2h |
Abordarea integrată a curriculum-ului. |
4h |
2h |
2h |
Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal |
7h |
2h |
5h |
Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
7h |
1h |
6h |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
Total |
24 h |
h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Managementul proiectelor. Noțiuni de bază. 2. Abordarea integrată a curriculum-ului. |
Curs |
Șandru Valeria
Samoilă Daniela
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
3. Metode, tehnici, procedee în context formal și nonformal 4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Curs |
|
10.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Curs |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-14.00 |
4. Proiectare și evaluare în cadrul activităților |
Aplicații |
|
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Grafic de activități specifice pentru Săptămâna Altfel. Proiectarea unei activități de învățare Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
– prof. Din Maria Andreea, inspector de specialitate, formator judeţean
– prof. Samoilă Daniela, profesor metodist CCD, formator judeţean
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD,formator judeţean