II. 3. Abordarea integratoare a egalității de șanse
October 24, 2016II.5. Comunitatea online – mediu activ de învăţare
October 24, 20161.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Cursul îşi propune explicarea şi exemplificarea tipurilor de variabile ale comunicarii cât şi precizarea importanţei cunoaşterii factorilor de care depinde comunicarea în scopul construirii unui mesaj eficient. Recunoaşterea şi clasificarea barierelor de comunicarece apar în procesul educaţional dar şi proiectarea unor metode de reducere a barierelor de comunicare educaţională va fi conţinuturi dezvoltate in vederea realizării unui model educaţional. Vor fi precizate condiţiile de calitate ale unei comunicări strategice eficiente, evaluarea şi autoevaluarea discursului, facilitarea şi eficientizarea expresiei personale, dezvoltarea capacităţii de argumentare, dialog şi cooperare, dezvoltarea aptitudinii de ascultare activă, precizarea dimensiunii şi a factorilor de calitate ai comunicării formative.
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea şi înţelegerea variabilelor ce influenţează comunicarea
2.Investigarea condiţiilor de calitate ale unei comunicări strategice eficiente
3. Dezvoltarea abilităţilor de comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală
4. Proiectarea, susţinerea şi evaluarea unui discurs
5. Rezolvarea de probleme practice ridicate de barierele de comunicare
b. Planificarea modulelor tematice
MODULUL 1:Repere teoretice privind comunicarea
MODULUL 2:Bariere de comunicare didactica
MODULUL 3:Managementul comunicarii didactice
MODULUL 4: Comunicarea profesională
Modulul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noi repere teoretice privind comunicarea |
6 |
2 |
4 |
– |
2. Bariere de comunicare didactica |
6 |
2 |
4 |
– |
3. Managementul comunicarii didactice |
6 |
2 |
4 |
– |
4. Comunicarea profesională |
4 |
2 |
2 |
– |
5. Evaluare finala |
2 |
|
|
2 |
TOTAL |
24 |
8 |
14 |
2 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
8 – 12 |
1.Noi repere teoretice privind comunicarea -6 h 2.Metode si tehnici de comunicare- 2h
|
Curs |
Prof. Preoteasa Ana Maria
Prof. Gherghinoiu Elena Mihaela |
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
II (8 h) |
8 – 12 |
1.Diferenţele de personalitate si de perceptie-4h 2.Diferenţele de cultură şi de statut,lipsa de interes a interlocutorului faţă de mesajul transmis- aplicatii –4h
|
Curs |
|
13- 15 |
Aplicaţii |
|||
15– 17 |
Evaluare |
|||
III (6h) |
8 – 12 |
1. Formarea competenţelor de comunicare ale profesorilor -4h 2. Condiţiile comunicării didactice eficiente-2h
|
Curs |
|
13- 14 |
Aplicaţii |
|||
14– 15 |
Evaluare |
|||
IV (2h) |
9-11 |
Evaluare finală-2h La alegere o temă: Tema1 – Eficienţa comunicării didactice Tema2 – Rolul comunicării în procesul instructiv-educativ |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
– chestionare pentru cadrele didactice implicate;
– portofolii individuale ale cadrelor didactice
2.Resurse umane:
– prof.Preoteasa Ana Maria, formator judeţean
– prof. Gherghinoiu Elena Mihaela, formator judeţean