II.15. Didactica învăţământului preșcolar
October 25, 2016II.17. Dezvoltare personală și stil de viață sănătos
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: învăţători debutanți, suplinitori sau titulari
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social,
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,
- Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant,
- Deschidere faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
3 h |
– |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
3 h |
– |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
3 h |
– |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
3 h |
– |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
1 h |
4 h |
1 |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 |
Total |
24 h |
5 ore |
16 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Şandru Valeria
Insp. Onogea Ioan
Prof. Predișor Corina
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acope-rirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, ne-voile de formare ca urmare a sesiunii, ana-liza punctelor slabe in vederea transfor-marii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui por-tofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
– Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
– Prof. Onogea Ioan, formator judeţean
– Prof. Predișor Corina, formator județean