II.27. Educaţie pentru drepturile omului
October 25, 2016II.29. Instruire interactivă şi creativă prin e-Learning
October 25, 20161. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul educației multiculturale și să promoveze valori specifice unei societăți multiculturale, în condițiile integrării României în Uniunea Europeana.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social in contextul promovării toleranței ,
Identificarea principiilor și valorilor specifice societății multiculturale,
Proiectarea unui demers didactic, valorificând principiile specifice educației multiculturale,
Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine și echilibrul comportamental în toate situațiile educaționale in contextul unei societăți multiculturale
Organizarea și adecvarea curriculumului în vederea promovării principiilor și valorilor multiculturale,
Deschidere față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicații |
Evaluare |
1.Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
4h |
1 h |
3 h |
– |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
4h |
1 h |
3 h |
– |
3. Modele de educație multiculturală |
4h |
1 h |
3 h |
– |
4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
5 h |
2 h |
3 h |
– |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
5h |
2 h |
3 h |
– |
Evaluare finală |
2 h |
– |
– |
2 |
Total |
24 h |
7 h |
15 h |
24 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Diversitate și educație multiculturală în cadrul realității europene |
Curs |
Prof. Bică Andra
Prof. Ovidiu Tănase Prof. Dana Samoilă |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2. Modificarea curriculumului din perspectivă multiculturală- o necesitate |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Modele de educație multiculturală 4. Noi competențe ale profesorului din perspectivă multiculturală |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Sala de clasă – o realitate multiculturală |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezența și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: un proiect de educație multiculturală, un eseu pornind de la citatul” cea mai periculoasă prejudecată este aceea de a crede că nu ai nici una” |
2.Resurse umane
– prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, profesor metodist CCD, formator județean
– prof. Tănase Ovidiu, formator județean