II.48. Responsabil formare continuă şi perfecţionare în unităţile şcolare
October 26, 2016II.50. Şcoala – partener al părinţilor în educarea copiilor
October 26, 20161. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.
Durata cursului: 24 ore.
Planificarea pe stagii/ module tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Strategii didactice moderne |
4 |
1.5 |
2.5 |
– |
2.Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
3 |
1 |
2 |
– |
3. Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
3 |
1 |
2 |
– |
4. Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
3 |
1 |
2 |
– |
5. Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
3 |
1 |
2 |
– |
6. Mijloace de învățământ
|
3 |
1 |
2 |
– |
5. Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
|
3 |
1 |
2 |
– |
Evaluare |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7.5 |
14.5 |
– |
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
- Aplicarea metodelor moderne în practica şcolară pe baza cunoaşterii obiectivelor propuse;
- Crearea unor abilități de comunicare prin intermediul cărora profesorii ameliorează relațiile intragrupale;
- Capacitatea de a elabora metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
Activităţi: Formarea de module tematice, ateliere de lucru, evaluarea curentă a modulelor tematice, evaluarea finală a cursului.
Rezultate: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului în scopul sporirii eficienţei lecţiei.
b. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6h) |
8 – 10 |
Strategii didactice moderne
|
Curs Aplicaţii |
|
10.15- 12.15 |
Strategii didactice moderne
|
Aplicaţii |
||
12.30 – 14.30 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare |
Curs Aplicaţii |
||
II (6 h)
|
8 – 10 |
Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme |
Curs Aplicaţii |
|
10.15- 12.15
|
Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme. |
Aplicaţii |
||
12.30-14.30 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice |
Evaluare |
||
Curs |
||||
III (6h) |
8-10 |
Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
Evaluare |
|
10.15- 12.15 |
Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative
|
|||
12.30-14.30 |
Mijloace de învățământ |
|||
IV (4 h) |
8-10 |
Mijloace de învățământ Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
|
|
10.15- 12.15 |
Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare |
|||
V(2 h) |
10- 12 |
EVALUARE – Proiectaţi o unitate de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie |
|
|
c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video. |
Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie. |
2. Resurse umane
Prof. metodist Samoilă Daniela Mihaela
Prof. metodist Șandru Valeria
Prof. Purice Corina