II.51. Școala altfel – program pentru dezvoltarea abilităților de viață la elevi
October 26, 2016II.53. Transdisciplinaritatea – o abordare curriculară modernă
October 26, 20161.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic
Justificarea ofertei:
Cursul „STOP – VIOLENȚEI!” își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru persoanele care se află în situații de risc privind violența.
Programul răspunde nevoilor de formare a cadrelor didactice privind dezvoltarea unor competenţe de gestionare eficientă a celor două fenomene la nivelul şcolii şi promovarea unor valori, atitudini precum comunicare optimă, toleranţă, responsabilitate între toţi partenerii implicaţi în activitatea instructiv–educativă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
Dezvoltarea capacității de elaborare a unor planuri de acțiune personală în contexte educaționale variate cu potențial disfuncțional (violență/ absenteism școlar);
Utilizarea adecvată a strategiilor didactice interactive;
Competențe psiho-sociale de aplicare a tehnicilor constructive de management al conflictelor, de construire a echipei, comunicare asertivă, etc., în influențarea/ reglarea comportamentului propriu și al grupurilor de elevi cu care se lucrează;
De promovare a unor exemple de bune practici la nivelul clasei de elevi/ școlii în domeniul inițiativelor/ proiectelor anti-violență/ prevenirea absenteismului școlar;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
MODUL 1. PREVENIREA ŞI COMBATEREA VIOLENȚEI ŞCOLARE TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze Violența umană. Violența școlară Cauze ale violenței școlare Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de violență |
7 ore |
1 ore
|
6 ore |
TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare Colectarea de informații relevante privind fenomenele de violență şcolară Dezbaterea rezultatelor investigației si definirea problemelor Formularea problemelor. Identificarea cauzelor Elaborarea unei strategii anti-viole la nivelul scolii |
8 ore |
1 ore |
7 ore |
MODUL 2. MEDIEREA Ce este medierea? Pregatirea pentru mediere. Co-medierea Principiul medierii Principiul 1: Separarea persoanelor de problema Principiul 2: Concentrare asupra intereselor, nu asupra pozitiilor Pricipiul3: Crearea de optiuni pentru un castig reciproc Principiul 4: Folosirea de criterii obiective |
7 ore |
1 ore |
6 ore |
Evaluare finală |
2 ore |
|
|
Total |
24 ore |
|
|
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-17 |
MODUL 1. TEMA1. Violența şcolară: delimitări conceptuale, tipuri, cauze
|
curs aplicaţii |
prof. Sandru Valeria prof. Dicu Sevastia Lizuca |
2 |
9-17 |
curs aplicaţii |
||
3 |
9-17 |
MODUL 1. TEMA 2. Acțiuni de prevenire şi combatere a violenței şcolare
|
curs aplicaţii |
|
4 |
9-17 |
curs aplicaţii |
||
5 |
9-15 |
MODUL 2. MEDIEREA
|
curs aplicaţii |
|
6 |
9-15 |
curs aplicaţii |
||
|
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal Elaborarea unui Proiect educativ: „”Strategia mea anti-violență la nivelul clasei de elevi/ scolii. Colocviu: prezentarea proiectului educativ și a raporului de evaluare |
2. Resurse umane
prof. Sandru Valeria – formator national, CCD Valcea
prof. Dicu Sevastia Lizuca – formator national, CSEI Babeni