III.8. Management și consiliere pentru cariera didactică
October 27, 2016IV.1. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar
October 27, 20161. Criterii curriculare:
Grup țintă: personal didactic din învăţământul preuniversitar.
Justificare: programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013 privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia.
Durata: 16 ore
Curriculumul programului:
a. Competenţe vizate :
- valorificarea oportunităţilor de dezvoltare profesională în mediul socio-profesional actual;
- aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale şi de implementare a măsurilor preventive, în contextul legal privind anticorupţia.
b. Planificare pe stagii:
1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 3 ore
2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie – 5 ore
3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie – 3 ore
4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social – 3 ore
5. Evaluare – 2 ore
c. Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
1. Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie 2. Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie |
Curs |
10 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (6 h) |
8 – 10 |
3. Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie 4. Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţieişi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social |
Curs |
10 – 14 |
Aplicaţii |
||
III (2 h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
- Modalităţi de evaluare a cursanţilor: chestionare, portofoliu cuprinzând fişele de reflecţie completate după fiecare activitate de formare şi produsele realizate în timpul activităţilor de formare.
2. Resurse umane :
– formatori autorizaţi MENCS;
– prof. Mărăndici Tatiana, formator național,
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean,
– prof. Samoilă Daniela, profesor metodist CCD, formator județean.