III.6.12. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră
October 9, 2017III.6.14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate
October 9, 20171.Criterii curriculare
Public – ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;
- Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică;
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Comunicarea in dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
3h |
1 |
2 |
|
Argumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Contrargumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Formatul WS |
9h |
3 |
6 |
|
Arbitrajul în dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Evaluare finala |
2 h |
|
|
2h |
Total |
24h |
7 |
15 |
2 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h)
|
8 – 11 |
Comunicarea in dezbateri |
Curs Aplicații |
Prof. Cionică Maria
Prof. Cioinică Constantin |
11 – 14 |
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
Curs Aplicații |
||
14 – 16 |
Argumentare |
Curs Aplicații |
||
II ( 8 h) |
8 – 10 |
Contrargumentare |
Curs Aplicații |
|
10 – 16 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 11 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
|
11 – 14 |
Arbitrajul în dezbateri |
Curs Aplicații |
||
IV (2h) |
13.00 – 14.00 |
Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. |
2. Resurse umane:
– Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
– Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu