III.6.12. Dezvoltare profesională și evoluția în carieră
October 9, 2017III.6.14. Dezvoltarea profesională şi evoluţia în cariera didactică a profesorilor din aria curriculară om şi societate
October 9, 20171.Criterii curriculare
Public – ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
- Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de a organiza o dezbatere;
- Manifestarea capacităţii de a folosi dezbaterea ca metoda didactică;
b. Planificarea modulelor tematice:
| Modul tematic | Total ore | Teorie | Aplicatii | Evaluare | 
| Comunicarea in dezbateri | 3h | 1 | 2 | 
 | 
| Temele dezbaterii şi interpretarea lor | 3h | 1 | 2 | 
 | 
| Argumentare | 2h | 1 | 1 | 
 | 
| Contrargumentare | 2h | 1 | 1 | 
 | 
| Formatul WS | 9h | 3 | 6 | 
 | 
| Arbitrajul în dezbateri | 3h | 1 | 2 | 
 | 
| Evaluare finala | 2 h | 
 | 
 | 2h | 
| Total | 24h | 7 | 15 | 2 | 
c. Calendarul programului:
| Ziua | Intervalul orar | Tema | Tip de activitate | Formatori | 
| I (8 h) 
 | 8 – 11 | Comunicarea in dezbateri | Curs Aplicații | Prof. Cionică Maria 
 Prof. Cioinică Constantin | 
| 11 – 14 | Temele dezbaterii şi interpretarea lor | Curs Aplicații | ||
| 14 – 16 | Argumentare | Curs Aplicații | ||
| II ( 8 h) | 8 – 10 | Contrargumentare | Curs Aplicații | |
| 10 – 16 | Formatul WS | Curs Aplicații | ||
| III (6 h) | 8 – 11 | Formatul WS | Curs Aplicații | |
| 11 – 14 | Arbitrajul în dezbateri | Curs Aplicații | ||
| IV (2h) | 13.00 – 14.00 | Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator | Evaluare | 
Modalități de evaluare a cursanților:
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finala | 
| prezenţa si implicare | 
 | Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. | 
2. Resurse umane:
– Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
– Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu


