III.6.13. Dezbatere, oratorie și retorică
October 9, 2017III.6.15. Didactica învăţământului preșcolar
October 9, 20171. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane
Justificarea ofertei : rezultatele obţinute de tinerele cadre didactice la examenele de titularizare, respectiv pentru obţinerea gradelor didactice fac necesară o pregătire psihopedagogică suplimentară, formarea iniţială pe acest aspect al carierei didactice prezentând deficienţe majore; necesitatea ca, în special tinerele cadre didactice să obţină informaţii şi să-şi formeze competenţe adecvate pentru a fi capabile să-şi planifice cariera, de a identifica oportunităţile pe care le poate oferi cariera didactică;
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1. Elabora documente de planificare şi proiectare didactică şi a altor documente curriculare, utilizând corect conceptele specifice analizei structurale şi generativ-funcţională a curriculumului;
2. Utiliza strategii didactice capabile să satisfacă exigenţele unui învăţământ modern bazat pe competenţe, pe integrarea elementelor de evaluare, a elementelor TIC şi a principiilor educaţiei incluzive;
3.Utiliza resurse şi instrumente adecvate în vederea unui management eficient al carierei didactice prin parcurgerea etapelor cadrului legal
b. Planificarea moduleler tematice
| MODUL TEMATIC | Total ore | Teorie | Aplicaţii | Evaluare | 
| 1.CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL | 7h | 2h | 4h | 1h | 
| PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT | 8h | 2h | 4h | 2h | 
| 3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC | 7h | 2h | 4h | 1h | 
| Evaluare finala | 2 h | – | – | 2h | 
| Total | 24 h | 6 ore | 12 h | h | 
c. Calendarul programului
| Ziua | Interval orar | Tema | Tipul activității | Formator | 
| I (8 ore) | 8.00-9.00 | 1. .CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL | Curs | 
 
 
 
 Prof. Luca Adrian Prof. Ulmeanu Laurențiu 
 
 | 
| 9.00-11.30 | Aplicații | |||
| 11.30-12.00 | Evaluare | |||
| 12.00-13.00 | Curs | |||
| 13.00-15.00 | Aplicații | |||
| 15.00-16.00 | Evaluare | |||
| II (8 ore) | 8.00-9.00 | 2. PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT | Curs | |
| 09.00-11.00 | Aplicații | |||
| 11.00-12.00 | Evaluare | |||
| 12.00-13.00 | Curs | |||
| 13.00-15.00 | Aplicații | |||
| 15.00-16.00 | Evaluare | |||
| III (6 ore) | 8.00-10.00 | 3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC | Curs | |
| 10.00-13.30 | Aplicații | |||
| 13.30-14.00 | Evaluare | |||
| IV (2 ore) | 10.00-12.00 | Evaluare finală | Evaluare | 
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finală | 
| prezenţa și implicare | Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. | Realizarea unui portofoliu didactic | 
2. Resurse umane
Formatori:
prof. Luca Adrian, director CCD, formator județean
prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, inspector școlar, formator județean


