III.6.16. Didactica pentru învăţământul primar
October 9, 2017III.6.18. Elemente de didactică modernă a geografiei pentru debutul în cariera didactică
October 9, 20171. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Trăim într-o lume caracterizată prin rapiditate, complexitate, într-o continuă schimbare, în care omul este plasat în contextul unei revoluţii tehnologice foarte rapidă. În acest sens, şcoala are sarcina de a-i pregăti pe copiii de azi pentru a face faţă dinamismului accelerat al societăţii contemporane, dezvoltându-le competenţe, valori şi atitudini necesare reuşitei personale şi sociale. Egalitatea între femei şi bărbaţi este un drept fundamental, o valoare comună a UE, şi o condiţie necesară pentru realizarea obiectivelor UE de creştere economică, ocuparea forţei de muncă şi a coeziunii sociale.
Durata: 24 ore
a. Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
- Formarea unor profesori care să susțină activități de promovare a unui stil de viață sănătos pentru femei și bărbați, fete și băieți;
- Adoptarea de conduite eficiente în ceea ce privește consumul de alimente, practicarea unui sport sau a unor exerciții fizice care contribuie la dezvoltarea armonioasă a elevilor;
- Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea capacității de formare a unui stil de viață sănătos al elevilor în contextul unui mediu poluat și dinamic;
- Crearea unor materiale care să ajute la integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos;
Module tematice
– Egalitatea de gen
– Stilul de viață sănătos
– Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Egalitatea de gen |
7h |
2h |
4h |
1h |
Stil de viață sănătos |
8h |
2h |
4h |
2h |
Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos |
7h |
2h |
4h |
1h |
Evaluarea finală |
2 h |
– |
– |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
|
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (7 ore) |
8.00-9.00 |
1. Egalitatea de gen.
|
Curs |
Prof.Petrescu Angela
Prof.Șandru Valeria |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore)
|
8.00-9.00 |
2. Stilul de viață sănătos
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (7 ore) |
8.00-10.00 |
3. Planul de acţiune și strategii pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Proiectarea unui plan de acțiune pentru integrarea aspectelor de gen în promovarea și dezvoltarea unui stil de viață sănătos; referat sau eseu despre egalitatea de gen și stilul de viață sănătos și egalitatea de gen. |
2. Resurse umane
– Prof. Petrescu Angela, Liceul Tehnologic Henri Coandă
– Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD