III.6.20. Intervenții educaționale de suport pentru elevii/ copiii cu CES (dificultăți de învățare, ADHD și autism) integrați în școlile de masă
October 9, 2017III.6.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică
October 9, 20171. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: activitățile de orientare urmăresc dezvoltarea personală și înzestrarea tânărului cu cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei cariere. Educarea tinerilor pentru independență și flexibilitate le permit acestora exercitarea unui control asupra propriei dezvoltări și asigură flexibilitate în managementul carierei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Cunoștințe despre sine;
2.Informații ocupaționale;
3.Luarea deciziei;
4.Planificare;
5. Rezolvare de probleme.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Cunoștințe despre sine |
2 |
1 |
1 |
– |
2. Informații ocupaționale |
4 |
1 |
3 |
– |
3. Luarea deciziei |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Planificare |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Rezolvare de probleme |
4 |
1 |
3 |
– |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8 – 16 |
Cunoștințe despre sine Informații ocupaționale |
curs aplicatii |
Prof. Şandru Valeria
Prof. Georgescu Alina
Prof. Mărgărita Antoanela |
2 |
8 – 16 |
Luarea deciziei Planificare |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8 – 16 |
Rezolvare de probleme |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9 – 11 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (program educațional de orientare școlară și profesională) |
2. Resurse umane:
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,
- Prof. Georgescu Maria, coordonator CJAP,
- Prof. Mărgărita Elena Antoanela, inspertor școlar