III.6.22. Instrumente online folosite în activitatea didactică
October 9, 2017III.6.24. Școala incluzivă – școala pentru toți
October 10, 20171. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar
Justificarea ofertei: Cursul de faţă îşi propune să analizeze impactul pe care îl are mass-media (în special televiziunea si internetul ) asupra tinerilor.De asemenea , cadrele didactice sunt pregătite să intervină corect in relatia elev-orice fel de media, sau intre mass media-scoala-familie. Aportul pe care îl aduce mass media în ceea ce priveşte dezvoltarea tinerilor este unul semnificativ, dacî nu cumva unul determinant uneori.La finalul cursului cadrul didactic trebuie să ,,manuiască,, instrumentele media în folosul educaţiei eficiente şi să pregateasca tanărul să răspundă nevoilor societăţii.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1.descrierea și explicarea corectã a termenilor si a funcţiilor mass media, exemplificarea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate;
2. utilizarea strategiilor adecvate de evaluare/autoevaluare individualã și de grup, precum a strategiilor de interevaluare, care sã valorifice influențele educative pozitive;
3. planificarea conținuturilor psihopedagogice, prin valorificarea strategiilor optime în vederea formãrii deprindelor folosind instrumente mass media;
4. interpretarea provocãrilor specifice școlii contemporane și reformei învãțãmântului românesc in contextual folosirii noilor media în activitatea didactică.
b. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Mass – media în societate |
5 |
1 |
4 |
|
2. Mass media, factor educativ |
5 |
1 |
4 |
|
3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
5 |
2 |
3 |
|
4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
6 |
2 |
4 |
|
5.Evaluare finala |
3 |
|
|
3 |
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
I |
8 – 13 |
1. Mass – media în societate |
Teorie + aplicații |
Prof. Diaconescu Cristina
Prof. Vlăsceanu Erika |
II |
8 – 13 |
2. Mass media, factor educativ |
Teorie + aplicații |
|
III |
8 – 13 |
3. Rolul reţelelor informatice şi a noilor media în educaţia contemporană |
Teorie + aplicații + evaluare |
|
IV |
8 – 14 |
4. Efectul televizorului şi al internetului asupra tinerilor |
Teorie + aplicații |
|
V |
9 – 12 |
Evaluare finala |
evaluare |
d. Modalități de evaluare a cursanților (portofliul de evaluare)
Evaluarea se va realiza intermediar şi final, teorie şi practică.
Realizarea unui proiect extraşcolar corespunzător nivelului la care predă cursantul.
Cerinte: care sunt canalele optime de mediatizare şi motivarea alegerilor făcute
2. Resurse umane
– Diaconescu Cristina, CCD Vlcea
– Vlăsceanu Lorena Erika, GPP Ostroveni 2 Rm. Vâlcea