III.6.27. Educație multiculturală în școală
October 10, 2017III.6.29. Strategii creative pentru managementul clasei
October 10, 2017Publicul ţintă vizat: Cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare de mentori, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice, acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
De asemenea, se urmăreşte dezvoltarea competenţelor profesorilor cu atribuţii în domeniul activităţilor de mentorat (sau care doresc să se implice în astfel de activităţi) – mentori de practică pedagogică, pentru a deveni profesionişti în realizarea pregătirii practice a noilor generaţii de profesori.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- cunoaşterea şi înţelegerea contextului actual şi a noilor standarde de calitate în conformitate cu care se realizează procesul formării profesionale pentru cariera didactică;
- aplicarea cu profesionalism a unor principii şi metode de bază din domeniul mentoratului pentru rezolvarea unor probleme asociate debutului profesional în cariera didactică;
- utilizarea adecvată de criterii, metode standard şi instrumente specifice de evaluare, pentru aprecierea calităţii activităţilor pe care le experimentează debutanţii;
- dezvoltarea capacităţii cursanţilor de a-şi aduce contribuţii personale la crearea unei adevărate culturi în domeniul mentoratului pentru cariera didactică.
Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Complexitatea profesiei didactice: noi roluri și competențe |
6 |
1 |
4 |
1 |
Mentoratul și problematica sa actuală |
5 |
1 |
4 |
|
Dezvoltarea programului de mentorat |
5 |
1 |
4 |
|
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
6 |
1 |
4 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
|||
Total |
24 |
4 |
16 |
4 |
CALENDARUL PROGRAMULUI
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8-14 |
Complexitatea profesiei didactice: noi roluri și competențe |
curs aplicaţii evaluare |
Prof. Ochia Mădălina
Prof. Mărgărita Antoanela
Prof. Ochia Florin |
2 |
8-13 |
Mentoratul și problematica sa actuală |
curs aplicaţii evaluare |
|
3 |
8-13 |
Dezvoltarea programului de mentorat |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
8-14 |
Managementul activităţilor de practică pedagogică |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
9 -11 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalități de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% prezenţa si implicare |
40%, procent repartizat pentru: |
50% (repartizare: scris 30%, oral 20%) |
2. Resurse umane:
- prof. Ochia Florin, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm. Vâlcea
- Prof. Ochia Mădălina, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm. Vâlcea
- Prof. Mărgărita Antoanela, ISJ