III.6.37 Integrarea TIC în activitatea didactică
October 10, 2017III.6.39. Mijloace moderne şi creativitate în educaţia religioasă
October 10, 2017I. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar gimnazial şi liceal.
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului: Abilitatea cadrelor didactice care predau limba şi literatura română în scopul creării de scenarii didactice moderne, care vizează integrarea momentelor de învățare analitică în secvenţe sintetice ample; utilizarea eficientă de către profesori a metodelor de diferenţiere a instruirii; conceperea, aplicarea şi evaluarea de proiecte educaţionale inovative, destinate să contribuie la îmbunătăţirea performanțelor învățării elevilor.
a. Competențe vizate
- să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală a specialităţii, de metodică şi psihopedagogie;
- să selecteze metode optime în vederea formării gândirii critice;
- să dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării adiacente reformei în cadrul educației (stabilirea curricum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc);
- să-şi formeze capacitatea de utilizare a metodelor moderne de predare a limbii şi literaturii române înţelegând necesitatea folosirii acestora;
- să selecteze metode de evaluare centrate deopotrivă asupra rezultatelor şi procesului învăţării;
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al limbii |
4 |
2 |
1 |
0 |
Modalităţi de sporire a motivaţiei pentru învățarea limbii române |
4 |
2 |
1 |
0 |
Metode şi procedee folosite în procesul de predare învăţare al literaturii |
4 |
2 |
1 |
0 |
Metode de dezvoltare a creativităţii specifice literaturii române |
4 |
2 |
1 |
0 |
Rolul exemplelor în predare-învăţare |
4 |
2 |
1 |
0 |
Metode şi instrumente evaluative |
4 |
2 |
1 |
0 |
Modalităţi de elaborare în format electronic a suportului |
6 |
2 |
1 |
0 |
Evaluarea cursului |
2 |
0 |
0 |
3 |
Total |
24 |
14 |
7 |
3 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formator |
I ( h) |
8.00 – 13.00 |
Primirea participanților Anunțarea programului, scopul și obiectivele cursului și ale zilei, formele de organizare și evaluare. Metode didactice – repere teoretice. Metode și strategii specifice limbii române în gimnaziu. Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu. Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus Completarea fișei de evaluare |
Curs |
prof. dr. Cocău-Jitianu Carmen
prof. Stanca Mariana Lelia
prof. Preda Elena Gabriela
|
|
Aplicații |
|||
Curs |
||||
Aplicații |
||||
Evaluare |
||||
|
||||
II ( h) |
8.00 – 13.00 |
Reamintirea principalelor idei ale zilei precedente. Anunţarea obiectivelor zilei. Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode și strategii specifice predării limbii române în liceu. Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs. Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus. Completarea fișei de evaluare. |
Curs |
|
|
Aplicații |
|||
Aplicații |
||||
Evaluare |
||||
|
||||
III ( h) |
8.30-9.00 |
Reamintirea principalelor idei ale zilei precedente. Anunţarea obiectivelor zilei. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. Metode și strategii specifice predării literaturii române în liceu. Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs. Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus. Completarea fișei de evaluare. |
Curs |
|
|
Aplicații |
|||
Aplicații |
||||
Evaluare |
||||
|
||||
IV ( h) |
8.00 – 15.00 |
Reactualizarea noțiunilor prezentate în ziua precedentă. Anunţarea obiectivelor zilei. Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional. Preambul teoretic. Funcțiile și rolul evaluării. Strategii evaluative. Metode alternative de evaluare Metode alternative de evaluare Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs Evaluarea zilei: dacă ziua a fost benefică puneți un plus, dacă nu, un minus Completarea fișei de evaluare Evaluarea cursului. |
Curs |
|
|
Aplicații |
|||
Aplicații |
||||
Evaluare |
||||
|
Modalități de evaluare a cursanților – ziua V(h)
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa si implicare 8.00 – 13.00 |
|
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
- prof. Preda Elena Gabriela – CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea
- prof. Stanca Mariana Lelia – CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea
- prof. dr. Cocău – Jitianu Carmen – CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea