III.6.42. Perfecționarea profesorilor metodiști din învățământul tehnic și elemente de Tehnologia informării și comunicării
October 10, 2017III.6.44. Rolul facilitatorului în prevenirea abandonului școlar
October 10, 20171. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare cu studii superioare
Justificarea ofertei: Amploarea fenomenului consumului și traficului de droguri la nivelul întregii societăți, numărul crescut de solicitări din partea populației privind serviciile de recuperare din dependența de substanțe psihoactive și codependență prin consiliere, psihoterapie, asistență medicală și socială, precum și necesitatea informării populației privind consecințele acestui fenomen.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Problematica dependenței;
2. Consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență;
3. Integrarea socială și educatională.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Cunoștințe generale despre problematica dependenței |
2 |
1 |
1 |
– |
2. Substanțele și efectele lor. Legislație internă |
4 |
1 |
3 |
– |
3. Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Comunicarea cu adolescenții. |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. |
4 |
1 |
3 |
– |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8 – 16 |
Cunoștințe generale despre problematica dependenței Substanțele și efectele lor Legislație internă |
curs aplicatii |
Prof. Şandru Valeria Prof. Georgescu Maria Prof. Hoidrag Mihaela |
2 |
8 – 16 |
Evaluarea și consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8 – 16 |
Comunicarea cu adolescenții. Strategii de prevenire a consumului de droguri. Exemple de bune practici. Evaluare finală |
curs aplicaţii evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea și interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (program de consiliere) |
2. Resurse umane:
Prof. Georgescu Maria, coordonator CJAP,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD,
Prof. Hoidrag Mihaela, formator județean, Școala Diculești
Partener Hoidrag Traian, psiholog CPECA Vâlcea, formator județean