III.44. Strategii de prevenire a consumului de droguri
October 24, 2018III.46. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor
October 24, 20181. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: În contextul necesităţii optimizării instruirii, strategiile didactice interactive reprezintă „instrumentele” ce pot fi valorificate de către profesorii din învăţământul preuniversitar pentru a asigura eficienţa procesului educaţional.
Durata cursului: 24 ore.
Locul de desfășurare a programului: Liceul Gheorghe Surdu Brezoi, CN Gib Mihăescu Drăgășani, CN Mircea cel Bătrân
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
 - Aplicarea metodelor moderne în practica şcolară pe baza cunoaşterii obiectivelor propuse;
 - Crearea unor abilități de comunicare prin intermediul cărora profesorii ameliorează relațiile intragrupale;
 - Capacitatea de a elabora metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare
 
Planificarea pe module tematice – timp alocat
| 
 Nr. crt.  | 
 Modul  | 
 Nr. ore  | 
| 
 1.  | 
 Strategii didactice specifice de integrare  | 
 4  | 
| 
 2.  | 
 Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare  | 
 3  | 
| 
 3.  | 
 Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme  | 
 3  | 
| 
 4.  | 
 Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice  | 
 3  | 
| 
 5.  | 
 Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative  | 
 3  | 
| 
 6.  | 
 Mijloace de învățământ adaptate cerințelor comunității  | 
 3  | 
| 
 7.  | 
 Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare  | 
 3  | 
| 
 8  | 
 Evaluare  | 
 2  | 
- Calendarul programului:
 
| 
 Ziua  | 
 Intervalul orar  | 
 Tema  | 
 Tip de activitate  | 
| 
 I (6h)  | 
 8 – 10  | 
 Strategii didactice moderne 
  | 
 Curs Aplicaţii  | 
| 
 10.15- 12.15  | 
 Strategii didactice moderne 
  | 
 Aplicaţii  | 
|
| 
 12.30 – 14.00  | 
 Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare  | 
 Curs Aplicaţii  | 
|
| 
 
 II (6 h) 
 
 
  | 
 8 – 10  | 
 Strategii didactice interactive bazate pe învăţarea prin colaborare Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme  | 
 Curs Aplicaţii  | 
| 
 10.15- 12.15 
  | 
 Metode şi tehnici bazate pe rezolvarea de probleme.  | 
 Aplicaţii  | 
|
| 
 12.30-14.00  | 
 Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critice  | 
 Curs  | 
|
| 
 Aplicații  | 
|||
| 
 III (6h)  | 
 8-10  | 
 Metode şi tehnici de dezvoltare a gândirii critic Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative 
  | 
 Curs Aplicații  | 
| 
 10.15- 12.15  | 
 Metode şi tehnici de învăţare interactiv-creative 
  | 
||
| 
 12.30-14.00  | 
 Mijloace de învățământ  | 
||
| 
 IV (4 h)  | 
 8-10  | 
 Mijloace de învățământ Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare  | 
 Curs 
 
 Aplicații  | 
| 
 10.15- 12.00  | 
 Metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare  | 
||
| 
 V(2 h)  | 
 10- 12  | 
 EVALUARE  | 
 Evaluare  | 
c. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
| 
 Evaluare teorie  | 
 Evaluare aplicaţii  | 
 Evaluare finală  | 
| 
 Prezenţă şi implicare  | 
 Activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video.  | 
 Proiectarea unei unități de învăţare, la alegere, din perspectiva unei competenţe cheie.  | 
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
-Prof. Samoilă Daniela Mihaela, istorie, inspector, gr. I, certifict ANPC formator
-Prof. Șandru Valeria, socio-umane,profesor metodist CCD, gr. I, certificat ANPC formator
-Prof. Purice Corina, istorie, gr. I, certificat ANPC formator
2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru


