II.2.11. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii concursului național de titularizare – învățământ primar
November 4, 2019II.4. Program pentru dezvoltarea competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și titularizare
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: metodiști ISJ, conform deciziei ISJ Vâlcea
Justificare (necesitate, utilitate): abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului național de definitivare/ ocupare a posturilor vacante
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: CCD Vâlcea, Liceul Tehnologic Ferdinand I Rm.Vâlcea, CN Mircea cel Bătrân Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale
– Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;
– Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;
– Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
b. Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
4 |
2. |
2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
4 |
3. |
3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
5 |
4. |
4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
5 |
5 |
5. Elemente de deontologie profesională |
4 |
|
Evaluare finală |
2 |
|
Total |
24 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 9 |
1. Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase 2. Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
Curs |
9 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 13 13 – 16 |
Curs Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 9 |
3. Specificul activității de predare- învățare – evaluare 4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
Curs |
9 – 14 14 -15 15 – 16 |
Aplicaţii Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 9 |
4. Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale 5. Elemente de deontologie profesională |
Aplicaţii |
9 – 10 |
Evaluare |
||
10 – 12 |
Curs |
||
12 – 15 15 – 16 |
Aplicaţii Evaluare |
||
V (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE: completarea fişei de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
a. Formatori implicați:
– prof. Apostol Doinița, profesor fizică, inspector DRU ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Ciobanu Dumitru