III.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
November 4, 2019III.3. Argumentarea – metode și principii
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: Tendința sistemului de învăţământ, orientat spre formarea și dezvoltarea competenţelor-cheie, este de a valorifica, tot mai mult, un nou model de predare-învățare a disciplinelor școlare, în care sunt consolidate cunoștințe din diverse arii curriculare, în vederea educării unei persoane inteligente, capabile să înțeleagă lumea înconjurătoare și să răspundă imperativelor acesteia, printr-o unitate a cunoașterii.
Locul de desfǎşurare a programului: C.N.I. ,,Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
- Eficientizarea demersului didactic prin intermediul metodelor active-participative centrate pe elev.
- Dobândirea unor mecanisme psihice care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
- Cunoașterea modelului comunicativ funcțional.
- Organizarea și adecvarea demersului didactic în vederea promovării principiilor și valorilor unui învățământ de calitate.
b. Planificarea modulelor tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
|
|
|
1.Transdisciplinaritatea– repere teoretice. |
|
1 h |
2 h |
|
2. Competențe formate prin abordarea transdisciplinară. |
|
1 h |
1 h |
|
3. Metode active-participative centrate pe elev. |
|
1 h |
2 h |
|
4. Comunicarea în școala incluzivă. |
|
1 h |
|
|
5. Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare. |
|
1 h |
1 h |
|
6. Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ. |
|
1 h |
2 h |
|
7. Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară. |
|
1 h |
2 h |
|
8. Beneficiile unei abordări transdisciplinare. |
|
1 h |
1 h |
|
Evaluare finală. |
3 h |
|
|
3 h |
Total ore |
24 h |
|
13 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Ziua I
——– Ziua II
Ziua III
——– Ziua IV |
9.00-10.00 |
Transdisciplinaritatea– repere teoretice |
Curs |
10.00-11.00 |
Aplicații |
||
11.00-12.00 |
Evaluare |
||
13.00-14.00 |
Competențe formate prin abordarea transdisciplinară. |
Curs |
|
14.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Metode active-participative centrate pe elev |
Curs |
|
9.00-10.00 |
Aplicații |
||
10.00-11.00 |
Evaluare |
||
11.00-12.00 |
Comunicarea în școala incluzivă. |
Curs |
|
13.00-14.00 |
Aplicații |
||
14.00-15.00 |
Evaluare |
||
15.00-16.00 |
Predarea integrată, premisă a stimulării motivației școlare. |
Curs |
|
9.00-10.00 |
Aplicații |
||
10.00-11.00 |
Activități transdisciplinare integrate în procesul instructive-educativ. |
Curs |
|
11.00-12.00 |
Aplicații |
||
13.00-14.00 |
Evaluare |
||
14.00-15.00 |
Evaluarea formativă în abordarea transdisciplinară. |
Curs |
|
15.00-16.00 |
Aplicații |
||
9.00-10.00 |
Evaluare |
||
10.00-11.00 |
Beneficiile unei abordări transdisciplinare. |
Curs |
|
11.00-12.00 |
Aplicații |
||
12.00-15.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d.Modalități de evaluare a cursanților
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezență și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea unui portofoliu personal care va cuprinde o activitate transdisciplinară integrată într-un demers didactic, la una din clasele aflate în norma de predare. |
2.Resurse umane
a. Formatori implicați
– Prof. Bică Andra, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Vețeleanu Alina Nicoleta – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Mihăilescu Alina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria