III.1. ABORDAREA TRANSDISCIPLINARĂ A PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV
November 4, 2019III.4. BULLYNG-UL – O PROBLEMĂ A SOCIETĂȚII MODERNE
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar primar, gimnazial și liceal
Justificarea ofertei: cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel. În acelaşi timp, să fie în măsură să evalueze raţionamentele partenerului/ partenerilor de dialog, fie ei profesori sau elevi, şi să decidă dacă aderă sau nu la afirmaţiile sau poziţiile sale/lor. Cu alte cuvinte, argumentarea face parte din existența cotidiană, fiind o necesitate în învățământul modern.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: CNI Matei Basarab Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului:
- Competențe vizate:
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional.
- Eficientizarea demersului didactic prin intermediul tehnicilor argumentative moderne.
- Conștientizarea rolului și a importanței argumentelor. Cunoașterea modelului comunicativ funcțional.
- Dobândirea unor mecanisme psihice care să permită modificarea dispoziţiei interioare a destinatarului, schimbarea convingerilor, credinţelor, acţiunilor, reprezentărilor sale.
- Planificarea modulelor tematice
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Preambul teoretic. Tipuri particulare de subînțelesuri |
3h |
2. |
Argumente.Nonargumente.Contraargumente |
3h |
3. |
Structuri argumentative |
3h |
4. |
Conectori argumentativi |
3h |
5. |
Strategii argumentative |
3h |
6. |
Argumentarea ca act de limbaj |
3h |
7. |
Textul argumentativ |
2 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
- Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Ziua I |
9.00-10.00 |
Preambul teoretic. Tipuri particulare de subînțelesuri |
Curs |
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
9.00-10.00 |
Argumente.Nonargumente.Contraargumente |
Curs |
|
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
9.00-10.00 |
Structuri argumentative |
Curs |
|
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
Ziua II |
11.30-12.00 |
Evaluare |
|
9.00-10.00 |
Conectori argumentativi |
Curs |
|
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
9.00-10.00 |
Strategii argumentative |
Curs |
|
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
Ziua III |
9.00-10.00 |
Argumentarea ca act de limbaj |
Curs |
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
9.00-10.00 |
Textul argumentativ |
Curs |
|
10.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
Ziua IV |
|
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalități de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicații |
Evaluare finală |
prezență și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanților, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe în vederea transformării lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezență activă, lucrul în echipă, investigații practice. |
Alcătuirea unui portofoliu personal care va cuprinde o prezentare PowerPoint având drept scop detalierea unei metode argumentative aplicate în procesul didactic. |
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
-profesor Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Maria Aurelia