III.2. Argumentarea – metode și principii
November 4, 2019III.5. COMUNICAREA EFICIENTĂ ÎN ECOSISTEMUL DIDACTIC
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar din județul Vâlcea
Justificare Violenţa umană reprezintă o problemă actuală ce îngrijorează societatea în ansamblul ei, astfel că, specialişti din diferite domenii, lideri de opinie, politicieni şi mass media aduc cu frecvenţă constantă în atenţia publicului larg această problemă..Există violenţă în viaţa publică, în cea privată, în instituţii, printre care şcoala, ca spaţiu public instituţionalizat, ocupă un loc privilegiat. Necesitatea evaluării dimensiunilor fenomenului de violenţă în şcoală, identificarea situaţiilor de violenţă şcolară şi elaborarea unei tipologii a fenomenului, analiza cauzelor generatoare de violenţă, elaborarea unor programe educaţionale de conştientizare şi schimbare a atitudinii faţă de violenţă, prin conştientizarea consecinţelor ei negative, nedezirabile, reprezintă o prioritate pentru spaţiul educaţional şi toţi actorii săi. În acest context, este necesară pregătirea cadrelor didactice şi a echipelor manageriale pentru a identifica dificultăţile curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, pentru a elabora şi implementa strategii de prevenire şi combatere a violenței.
Durata : 24 ore
Locul de desfășurare a programului COLEGIUL ECONOMIC RM. VÂLCEA
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Competenţe de operaţionalizare a teoriilor moderne şi a conceptelor privind violenţa şcolară.
– Competenţe de identificare a situaţiilor de violenţă şcolară şi a cauzelor generatoare a acestora
– Competenţe de evaluare corectă a dimensiunilor fenomenului de violenţă şcolară .
– Competenţe în proiectarea, organizarea, implementarea şi evaluarea de programe specifice de prevenire şi combatere a fenomenelor de violenţă şcolară
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Bullyng-ul – Violența și agresivitatea umană.Violența școlară |
8 |
2. |
Cauze ale violenţei în şcoală. Implicaţiile comunicării în violenţa şcolară. |
8 |
3. |
Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei |
6 |
4. |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului (minim 4 zile de curs, cel puțin o săptămână pentru pregătirea portofoliului de evaluare finală ): (model orientativ)
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Bullyng-ul – Violența și agresivitatea umană.Violența școlară |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Cauze ale violenţei în şcoală. Implicaţiile comunicării în violenţa şcolară. |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE – referat – Strategii de intervenţie privind prevenirea şi combaterea violenţei în școală |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
– Grama Aurelia – profesor fizică la grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Păușescu Maria-Maricica, profesor Lb. Franceză, director grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
Coordonatorul programului profesor metodist CCD: Ciobanu Dumitru