III.16. Diferențierea și individualizarea curriculară în predarea matematicii
November 4, 2019III.18. Educaţie pentru drepturile omului
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Profesori pentru învăţământul preșcolar din județul Vâlcea
Justificare: necesitatea motivării preşcolarilor în învăţarea activă a educaţiei religioase; aprofundarea elementelor fundamentale ale spiritualităţii româneşti şi facilitarea integrării valorice a acestora; cunoaşterea propriilor valori religioase, indiferent de extinderea lor în spaţiul comunitar reprezintă o modalitate de securizare culturală, o exigenţă ce atrage după sine buna situare în registrul cultural; realizarea unei educaţii estetice adâncitoare a respectului faţă de perimetrul spiritual;
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
– Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de psihologie a preşcolarilor;
– Proiectarea, conducerea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
– Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
– Înţelegerea scopului formării conduitei morale şi a conştiinţei morale;
Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Specificul educaţiei moral-religioase: Scop, obiective şi principii |
4 |
2. |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
4 |
3. |
Mijloace didactice tradiţionale şi moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
8 |
4. |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
6 |
5 |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii |
Curs |
10 – 12 |
Specificul educaţiei moral-religioase; Scop, obiective şi principii |
Aplicaţii |
|
12 – 14 |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
Curs |
|
14 – 16 |
Valori și finalităţi în educaţia religioasă |
Aplicaţii |
|
II (8 h) |
8 – 10 |
Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă |
Curs |
10 – 12 |
Mijloace didactice tradiţionale în educaţia religioasă |
Aplicaţii |
|
12 – 14 |
Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
Curs |
|
14 – 16 |
Mijloace didactice moderne utilizate în învăţământul preșcolar |
Aplicaţii |
|
III (6h) |
8 – 10 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Curs |
10 – 12 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Aplicaţii |
|
12 – 14 |
Educaţia moral-religioasă ca opţional în învăţământul preşcolar; mijloace didactice şi proiectare |
Aplicaṭii |
|
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa si implicare |
|
Portofoliu – elaborarea unui proiect-propunere de tematică pentru programa unui curs opţional de educaţie moral-religioasă; |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
1. Prof. Lăcraru laura, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
3. Prof. Boncan Ruxandra, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina