III.12. Educaţie pentru drepturile omului
November 4, 2019III.20. Educația în spiritul toleranței și democrației
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: CNI Matei Basarab, Colegiul Economic Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Utilizarea unor metode active care pot contribui la dezvoltarea receptivităţii şi capacităţii de abordare raţională a problemelor economice, personale şi publice, în contextul unui mediu economic, social şi cultural complex şi dinamic
- Realizarea unor observaţii, studii de caz, elaborarea unor portofolii pentru exersarea competenţelor de întreprinzător, utilizarea calculatorului (a softului educaţional şi internetului) în exerciţii de simulare a procesul de predare-învăţare-evaluare
- Operarea cu diferite alternative în interpretarea unor fapte, fenomene, procese care pot contribui la dezvoltarea unui comportament competitiv şi raţional în utilizarea resurselor proprii
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/ social.
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Specificul educaţiei financiare |
6 |
2 |
4 |
– |
2. Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
8 |
2 |
5 |
1 |
3. Firme de exercițiu |
8 |
2 |
5 |
1 |
Evaluare finală |
2 |
– |
– |
2 |
Total |
24 |
6 |
14 |
4 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
1 |
8,00-14,00 |
1. Specificul educaţiei financiare |
curs aplicatii |
2 |
8,00-16,00 |
2. Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
curs aplicatii |
3 |
8,00-16,00 |
3. Firma de exercițiu |
curs aplicaţii |
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video). |
Portofoliu (o temă la alegere) – Realizarea unei firme de exercițiu |
2. Resurse umane
– prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– Prof. Din Maria Andreea, director, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia