III.20. Educația în spiritul toleranței și democrației
November 4, 2019III.22. Evoluție în cariera didactică prin mentorat
November 4, 20191.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat : cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificare: Cursul îşi propune explicarea şi exemplificarea tipurilor de variabile ale comunicarii cât şi precizarea importanţei cunoaşterii factorilor de care depinde comunicarea în scopul construirii unui mesaj eficient.
Recunoaşterea şi clasificarea barierelor de comunicarece apar în procesul educaţional dar şi proiectarea unor metode de reducere a barierelor de comunicare educaţională va fi conţinuturi dezvoltate in vederea realizării unui model educaţional. Vor fi precizate condiţiile de calitate ale unei comunicări strategice eficiente, evaluarea şi autoevaluarea discursului, facilitarea şi eficientizarea expresiei personale, dezvoltarea capacităţii de argumentare, dialog şi cooperare, dezvoltarea aptitudinii de ascultare activă, precizarea dimensiunii şi a factorilor de calitate ai comunicării formative.
Durata: 24 de ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic Ferdinand I- Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate:
1. Cunoaşterea şi înţelegerea variabilelor ce influenţează comunicarea
2.Investigarea condiţiilor de calitate ale unei comunicări strategice eficiente
3. Dezvoltarea abilităţilor de comunicare verbală, paraverbală şi nonverbală
4. Rezolvarea de probleme practice ridicate de barierele de comunicare
Planificarea modulelor tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
MODULUL 1:Repere teoretice privind comunicarea |
6 h |
2. |
MODULUL 2:Bariere de comunicare didactica |
6 h |
3. |
MODULUL 3:Managementul comunicarii didactice |
6 h |
4. |
MODULUL 4: Comunicarea profesională |
4 h |
|
Evaluare finală |
2 h |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
-Noi repere teoretice privind comunicarea
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
-Diferenţele de personalitate si de perceptie
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
-Formarea competenţelor de comunicare ale profesorilor |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare Aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Eseu pe una dintre temele: Tema1 – Eficienţa comunicării didactice Tema2 – Rolul comunicării în procesul instructiv-educativ |
2.Resurse umane:
2.1. Formatori implicați:
– Gherghinoiu Elena Mihaela, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea;
– Preoteasa Ana Maria, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea.
2.2. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ) Șandru Valeria