III.24. Formare utilizatori de aplicație CONCRET – Banca națională de date a formării continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar
November 4, 2019III.26. Instrumente online folosite în activitatea didactică
November 4, 2019Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice și personal didactic auxiliar din județul Vâlcea
Justificare: Cunoașterea problematicii Holocaustului contribuie la o înțelegere profundă a lumii în care trăim. Generațiile actuale evoluează sub semnul unei crize de valori, în care compasiunea, toleranța și chiar susținerea ideii de regim democratic își găsesc tot mai greu locul în universul preocupărilor lor cotidiene.
Istoria recentă a demonstrat că pericolul statului totalitar nu a dispărut și ar fi o greșeală să credem că el a rămas doar în manualele de istorie. Naționalismul exacerbat și fundamentalismul religios sunt pericole reale pentru societatea românească și anunță o renaștere a gândirii de tip totalitar.
Elevii și profesorii au nevoie de instrumente care să le stimuleze gândirea critică, discernământul științific, etic și moral, iar istoria Holocaustului oferă din plin astfel de ocazii.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială ”I. Gh. Duca” Rm. Vâlcea
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Să ajute la extinderea cunoştinţelor referitoare la acest moment fără precedent
- Să sprijine păstrarea memoriei victimelor
- Să încurajeze profesorii şi elevii să reflecteze asupra chestiunilor de ordin moral şi spiritual create de evenimentele Holocaustului şi la modul în care aceste probleme își găsesc aplicabilitate în societatea contemporană
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Discursul antisemit în epoca contemporană |
6 |
2. |
Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare |
6 |
3. |
Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație |
10 |
4. |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Modulul I – Discursul antisemit în epoca contemporană Modulul II – Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, exterminare Tema 1 – Holocaustul în Europa |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Modulul II – Memoria Holocaustului: discriminare, deportare, extermina Tema 2 – Holocaustul în România Modulul III- Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație Tema 1 – Cum să predăm despre Holocaust în școală? |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 – 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Modulul III- Educația despre Holocaust. Pedagogie și legislație Tema 2- Activități educative cu privire la Holocaust Tema 3 – Sugestii privind călătoriile de studiu |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% – elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE (realizarea unui proiect educational pe tema Holocaustul, combaterea, rasismului și xenofobiei în secolul XXI). |
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
Prof, Samoilă Daniela Mihaela, inspector istorie ISJ Vâlcea, grad didactic I, Certificat CNFPA
Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat CNFPA
Prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat CNFPA
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Pleșea Adina Cristina