III.41. Practici inovative în predarea limbii române
November 4, 2019III.43. Responsabil comisie de dezvoltare profesională și evoluție în carieră
November 4, 20191. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Personal didactic şi didactic auxiliar din județul Vâlcea
Justificare: „Abandonul şcolar este o formă a eşecului şcolar” sau “ieşirea din şcoală în general, indiferent de nivel, fără obţinerea diplomei care să ateste finalizarea studiilor”. Din punct de vedere economic, abandonul şcolar reprezintă un indicator al eficienţei sistemului şcolar; cu cât indicele este mai mic, cu atât sistemul şcolar este mai eficient. În acest context, este necesară pregătirea cadrelor didactice şi a echipelor manageriale pentru a identifica dificultăţile curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, pentru a elabora şi implementa strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar.
Durata :24 ore
Locul de desfășurare a programului: Școala Gimnazială ”I.Gh.Duca” Rm.Vâlcea, sala curs CCD
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
- Adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială;
- Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
- Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
- Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
Planificarea pe module tematice – timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora |
6 |
2. |
Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați |
6 |
3. |
Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
6 |
4. |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
4 |
|
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (6 h) |
8 – 10 |
Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaţii |
||
II (6 h) |
8 – 10 |
Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
|||
III (6h) |
8 – 10 |
Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
|||
IV.(4 h) |
8-12 |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
Aplicaţii |
IV (2h) |
9 – 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalități de evaluare:
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru:
|
50% Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde Studiu de caz – Prevenirea abandonului școlar, pe CD sau suport letric Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
– Prof. Papuzu Cornelia, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof.Șandru Valeria, profesor socio-umane, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor istorie, doctor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
2.2. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru