II.1.8. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ” Consiliere psihopedagogica”
November 4, 2019II.1.10. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare – ”Educație timpurie”
November 4, 20191. Criterii curriculare
Publicul – țintă vizat: profesori debutanți care predau în învățământul special
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale.
Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
– utilizarea documentelor școlare reglatoare;
– cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
– formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
– dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
– aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
| Nr. crt. | Modul tematic | Total ore | Teorie | Aplicatii | Evaluare | 
|  | Componentele Curriculumului Naţional | 4 | 1 (webinar față în față) | 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) | – | 
|  | Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică | 4 | 1(webinar față în față) | 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) | – | 
|  | Elemente de metodică și didactica disciplinei | 4 | 1(webinar față în față) | 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) | – | 
|  | Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic | 4 | 1(webinar față în față) | 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) | – | 
|  | Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare | 4 | 1 (webinar față în față) | 3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) | – | 
|  | Managementul carierei didactice | 2 | 1 (webinar față în față) | 
 | 1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) | 
| 7. | Evaluare finală | 2 | 
 | 
 | 2 (webinar față în față) | 
| 
 | Total | 24 | 6 | 15 | 3 | 
e. Calendarul programului
| Ziua | Interval orar | Tema | Tip activitate | 
| I (4h) 
 
 | 08.00 – 10.00 
 | Componentele Curriculumului Naţional | Teorie + aplicații (webinar față în față) | 
| 10.00 – 12.00 
 | Componentele Curriculumului Naţional | două ore asincron/ tema classroom | |
| II (4h) | 08.00 – 11.00 
 | Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică | Teorie + aplicații (webinar față în față) | 
| 10.00 – 12.00 
 | Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică | două ore asincron/ tema classroom | |
| III (4h) | 08.00 – 10.00 
 | Elemente de metodică și didactica disciplinei | Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) | 
| 10.00 – 12.00 
 | Elemente de metodică și didactica disciplinei | două ore asincron/ tema classroom | |
| IV (4h) | 08.00 – 11.00 
 | Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic | Teorie + aplicații (webinar față în față) | 
| 10.00 – 12.00 
 | Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic | două ore asincron/ tema classroom | |
| V (6h) | 08.00– 11.00 
 | Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice | Aplicații (webinar față în față) | 
| 11.00 – 14.00 
 | Comunicarea didactică – soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice | trei ore asincron/ tema classroom | |
| VI (2h) | 09.00– 11.00 | Evaluare finala | Evaluare (webinar față în față) | 
f. Modalităţi de evaluare
| Evaluare teorie | Evaluare aplicaţii | Evaluare finală | 
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. | 
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
- Proiectul unității de învățare
- Planul lecției
- Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria


