III.36. Strategii de prevenire a consumului de droguri
March 12, 2021III.9. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră
March 12, 20211.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să delimiteze principalele deficienţe de comunicare ce conduc la apariţia unor conflicte în cadrul instituţiilor şcolare şi elaborarea unor soluţii de prevenire a acestor deficienţe.
Conflictul este o stare de tensiune creată într-o formă de interrelaţii sau în confruntarea de opinii diferite individuale. În cadrul grupului şcolar, conflictele pot să apară deoarece există lipsa de interes în timpul unei conversaţii, neclarificarea valorilor, certuri ce apar ca urmare a unei implicări excesive, nediscutarea problemei, dispreţ, invidie, lupta pentru locul de lider al grupului, centrarea pe câştigul personal, neînţelegerile privind metodele, scopurile, valorile, responsabilităţile, faptele, acţiunile şi urmările lor. Elementul comun tuturor acestor situaţii este o anumită ambiguitate care face dificilă orice relaţie normală, obişnuită între elevi. Abilitatea de a comunica presupune şi a rezolva conflictele de comunicare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
– Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
– Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
– Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;
b. Planificarea modulelor tematice/ forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: Office 365 A1-Microsoft, Google Classroom, Zoom și Google Meet
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Comunicarea. Bariere în comunicare |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Medierea conflictelor |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite Comunicarea. Bariere în comunicare |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Medierea conflictelor |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
- Studiu de caz: ”Revolvarea unui conflict într-o unitate școlară”
- Eseu: ”Rolul comunicării în medierea conflictelor”
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– Grama Aurelia, profesor fizică, Colegiul Economic Rm. Vâlcea, formator județean
– Ioana Lidia- Paula, profesor chimie, Colegiul Economic Rm. Vâlcea, formator județean
b. Coordonatorul programului (profesor metodist CCD ): Șandru Valeria