III.9. Dirigintele – promotor al dezvoltării în carieră
March 12, 2021III.13. Educaţia morală în învăţământul preșcolar
March 12, 20211.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare se adresează în primul rând cadrelor didactice din şcolile cuprinse în strategia judeţeană privind accesul la educaţie al grupurilor dezavantajate, pentru a dezvolta profesional personalul didactic, astfel încât să adopte un comportament incluziv şi o atitudine reflexivă, să creeze un mediu educaţional prietenos şi să promoveze echitatea în educaţie, dar și cadrelor didactice interesate de adaptarea procesului de predare-învățare-evaluare în sistem integrat.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Înţelegerea utilizării instrumentelor de adaptare curriculară (PIP) în scopul asigurări accesului la educaţie pentru toţi elevii.
2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului de proiectare diferenţiată, ca act de comunicare;
3. Exersarea şi perfecţionarea deprinderilor practice de aplicare eficientă a instrumentelor de lucrul cu copiii cu CES ( programa adaptată, PIP, descriptori de performanţă)
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – Gsuite for Education; zoom, classroom
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Bariere în calea învăţării |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Aspecte-cheie: bazată pe comunitate, fără bariere, promovează colaborarea, egalitatea |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Principiile unei şcoli incluzive de succes: o viziune a egalităţii şi incluziunii puternic afirmată, sisteme de cooperare, roluri şi responsabilităţi flexibile, parteneriat cu părinţii |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Ghidul de incluziune; elaborarea unei schiţe de proiect de dezvoltare şcolară |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Bariere în calea învăţării Aspecte-cheie: bazată pe comunitate, fără bariere, promovează colaborarea, egalitatea |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Principiile unei şcoli incluzive de succes: o viziune a egalităţii şi incluziunii puternic afirmată, sisteme de cooperare, roluri şi responsabilităţi flexibile, parteneriat cu părinţii |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Ghidul de incluziune; elaborarea unei schiţe de proiect de dezvoltare şcolară |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Prezentarea unui studiu de caz cu un subiect de la clasă aflat în dificultate
2. Realizarea Planurilor de Intervenţie personalizată PIP
3. Prezentarea unei aplicații online practice pentru o secvență de lecție (RED CES)
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
– Prof. Şandru Valeria –prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea și: profesor de Economie și Educație Antreprenorială, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
– prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor metodist CCD, doctorat, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
– Prof. dr. Dicu Sevastia, profesor itinerant de sprijin CȘEI Băbeni, doctorat, acertificat formator ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru