III.13. Educaţia morală în învăţământul preșcolar
March 12, 2021III.15. Folosirea platformelor educaționale online în activitatea didactică
March 12, 20211.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul îşi propune să desfăşoare activităţi interactive și colaborative ce vizează utilizarea tehnologiei la clasă în diferite forme, cât mai utile și atractive pentru procesul de învățare al elevilor. În plus, se dorește a fi un sprijin pentru învățarea la distanță și online în contextual pandemic actual.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Integrarea instrumentelor de tehnologie în activitatea didactică și proiectarea de activități educaționale interactive bazate pe investigație, creativitate, gândire critică, lucru în echipă și interdisciplinaritate;
2. Crearea de conținut educațional digital folosind resurse digitale variate pentru educație.
3. Utilizarea metodelor și strategiilor didactice de predare – învățare – evaluare diferențiată în învățarea online .
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: aplicații web educaționale diverse, tutoriale, chestionare, teme, autoevaluări și evaluări, fișe de lucru, studii de caz, contribuții de idei și practici, proiect final.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Învățarea și predarea digitală |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Predare – învățare – evaluare diferențiată în online |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Resurse digitale pentru educație |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Pericolele din mediul online |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Aplicații practice e-learning (elaborarea și prezentare resurse online folosite la clasă) Crearea unei resurse digitale de învățare |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00
10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Învățarea și predarea digitală Predare – învățare – evaluare diferențiată în online |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Resurse digitale pentru educație |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Pericolele din mediul online |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea și prezentare resurse online folosite la clasă) Crearea unei resurse digitale de învățare |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Modele de învățare în online – puncte tari, puncte slabe
2. Crearea unei resurse digitale de învățare
3. Utilizarea unei metode /strategii de predare / evaluare diferențiată la disciplina predată
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
– prof. Ochia Florin, profesor informatică, grad didactic I; grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverintă formator CCD Vâlcea;
– prof. Ochia Mădălina, director, profesor fizică, grad didactic I; certificat formator
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria