III.23. Management și consiliere pentru cariera didactică
March 12, 2021III.25. Modernizarea practicilor pedagogice în predarea-învăţarea limbii franceze ca limbă străină
March 12, 20211. Criterii curriculare:
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul ţintă vizat: cadre didactice de conducere din învăţământul preuniversitar, membrii CA din unitățile de învățământ.
Justificare: necesitatea abilitării managerilor unităţilor de învăţământ în domeniul încadrării personalului didactic şi a altor competenţe specifice, ce le revin în urma descentralizării învăţământului preuniversitar.
Durata : 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competenţe vizate:
1. Realizarea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru.
2. Elaborarea fişelor de încadrare.
3. Elaborarea deciziilor în conformitate cu legislaţia în vigoare,
4. Folosirea normelor metodologice pentru completarea machetelor.
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
– |
Încadrarea cu personal didactic |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
– |
Elaborarea deciziilor |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
– |
Mapa directorului |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
– |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare |
2 (webinar sincron online) |
– |
– |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 – 10.00 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 |
Întocmirea schemei orare în concordanţă cu planurile cadru Încadrarea cu personal didactic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea deciziilor |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 – 12.15
|
Mapa directorului |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Norme metodologice pentru completarea machetelor |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Realizarea unei machete de lucru specifice
2. Analiza SWOT a unității școlare și a obiectivelor specifice instituției.
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
– prof. Miu Lucian, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Dumbrăvescu Dumitru, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
– Prof. Statie Silviu, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru