III.32. Strategii pentru managementul clasei
March 12, 2021III.10. Educaţie financiară și antreprenorială
March 15, 20211. Criterii curriculare:
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Grup țintă: personal didactic de conducere, membrii CA, personal didactic și didactic auxiliar din învăţământul preuniversitar.
Justificare: programul este consecinţa O.M.E.N. nr. 5144 / 26.09.2013 privind aprobarea Strategiei Anticorupţie în Educaţie şi dezvoltă participanţilor competenţe de a practica şi de a forma norme de conduită morală, etică şi de integritate în domeniul managementului educaţional şi al educaţiei privind anticorupţia.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: ISJ Vâlcea
Curriculumul programului:
a. Competenţe vizate :
1. Valorificarea oportunităţilor de dezvoltare profesională în mediul socio-profesional actual;
2. Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale şi de implementare a măsurilor preventive, în contextul legal privind anticorupţia.
3. Autoevaluarea calității profesionale prin aplicarea normelor de deontologie profesională
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea – Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
| Module | Total ore | Teorie | Aplicaţii | Evaluare | 
| Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie | 2 (webinar sincron online) | 1 (webinar față în față) | 1(webinar față în față) | – | 
| Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie | 4 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 2 (teme offline) | – | 
| Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie | 6 (online mixt) | 2 (webinar față în față) | 4 (teme offline) | – | 
| Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social | 2 (webinar sincron online) | 
 | 2 (webinar față în față) | – | 
| Aplicații practice e-learning | 8(online mixt) | 2 (webinar față în față) | 5 (teme offline) | 1 (offline) | 
| Evaluare finala | 2 (webinar sincron online) | – | – | 2 (webinar față în față) | 
| Total | 24 | 7 | 14 | 3 | 
e. Calendarul programului
| Ziua | Interval orar | Tema | Tip activitate | 
| I (6h) | 08.00 – 10.00 
 10.15 – 12.15 12,30 – 14,30 | Cadrul legislativ, valori fundamentale şi principiile promovate de Strategia Anticorupţie în Educaţie Obiectivele Strategiei Anticorupţie în Educaţie | Teorie + aplicații (webinar față în față) 
 Aplicații (teme offline) | 
| II (6h) | 08.00- 10.00 10.15- 14.15 | Instrumente şi tipuri de intervenţii propuse de Strategia Anticorupţie în Educaţie | Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) | 
| III (4h) | 08.00-10.00 
 10.15 – 12.15 
 | Prevenirea corupţiei prin valorizarea rolului educaţiei şi prin aplicarea măsurilor anticorupţie la nivel instituţional şi social | Teorie + aplicații (webinar față în față) 
 | 
| IV (6h) | 8,00 – 14,00 | Aplicații practice e-learning | Aplicații (teme offline) | 
| V (2h) | 09.00– 11.00 | Evaluare finala | Evaluare (webinar față în față) | 
f. Modalități de evaluare
| Evaluare pe parcurs teorie | Evaluare pe parcurs aplicaţii | Evaluare finală | 
| Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. | Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. | Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. 
 | 
Structura portofoliului de evaluare: chestionare, portofoliu cuprinzând fişele de reflecţie completate după fiecare activitate de formare şi produsele realizate în timpul activităţilor de formare
2. Resurse umane :
a. Formatori implicați:
– Inspector școlar general, prof. Andreianu Mihaela, profesor socio – umane, grad didactic I, formator național;
– Inspector școlar general adjunct, prof. Toma Mirela, grad didactic I, formator național;
– prof. Luca Adrian – profesor doctor în filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria


