II.3. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante
November 10, 2021III.1. Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare
November 10, 20211. Criterii curriculare
Public țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificare: abilitarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
Dezvoltarea competențelor didactice de evaluare a inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale
Cunoașterea instrumentelor utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă;
Aplicarea instrumentelor utilizate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale;
Conștientizarea efectelor deciziilor de evaluare, cu asumarea responsabilităților privind necesitatea transparentei și documentarii acestor decizii.
b. Planificarea modulelor tematice/forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea – G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
2 |
Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
3 |
Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
4 |
Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
5 |
Elemente de deontologie profesională |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (două ore webinar față în față + o oră asincron/ tema classroom) |
– |
6 |
Evaluare finală |
4 |
– |
– |
4 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
5 |
15 |
4 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (3h) |
08.00 – 11.00
|
Cadrul legislativ de desfășurare a probelor practice/ orale și a inspecțiilor speciale la clase |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (3h) |
08.00 – 11.00
|
Instrumentele utilizate în evaluarea probelor orale și a inspecțiilor la clasă |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (3h) |
08.00 – 11.00
|
Specificul activității de predare- învățare – evaluare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (3h) |
08.00 – 11.00
|
Competențe, atitudini și valori evaluate în cadrul inspecțiilor speciale la clasă/ probelor orale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (4h) |
08.00– 10.00 10.15 – 12.15
|
Elemente de deontologie profesională |
aplicații (webinar față în față) |
VI (6h) |
08.00-14.00 |
Tema asincron/ chestionar classroom Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Completarea fişei de evaluare a lecţiei pentru inspecţia specialǎ la clasă în profilul postului |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
|
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
a) aria curriculară ”Limba și comunicare ”:
– prof. Lăcătușu Cristina – profesor limba și literatura română, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Bocoi Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b) aria curriculară ”Matematica și științele naturii”:
– prof. Bologa Cristiana, inspector școlar, profesor matematică, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Ionescu Gabriela, inspector școlar, profesor fizică/ chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
c) aria curriculară ”Om și societate”:
– prof. Andreianu Mihaela – profesor socioumane, inspector școlar general, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
– prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Diaconu Iulia, profesor geografie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Lăcraru Laura, inspector școlar, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
d) aria curriculară ”Arte”:
– prof. Boicescu Traian Ștefan, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
e) aria curriculară ”Educație fizică și sport”:
– prof. Cornea Maria, profesor educație fizică și sport, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
f) aria curriculară ”Tehnologii”:
– prof. Toma Mirela – profesor tehnologii, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Manea Luminița, profesor tehnologii, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Merlan Doina, profesor informatică și TIC, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
g) aria curriculară ”Consiliere psihopedagogică”:
– prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, director CJRAE, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
– prof. Gârban Simona Elena, psihologie/ consilier școlar, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
h) ” Învățământ special și special integrat”:
– prof. Nițu Larisa, psihologie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
i) ”Educație timpurie”
– prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
j) ”Învățământ primar”
– prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: prof. metodist CCD Șandru Valeria